dinsdag 25 december 2012

Het was eerste kerstdag 2012, flappies hok was leeg…



Hahahhahahhaha, sorry, het is sterker dan ik. Maar mijn eigen konijn opeten ben ik niet heldhaftig genoeg voor. Eigenlijk best wel een beetje zielig al die zeurende mensen over die arme konijntjes, kippetjes en gansjes.
Iedereen vindt het zielig tot het in de schappen van de slager ligt. Dan is het plotseling veel minder “flap” maar meer een smakelijke “hap”.  Goed je hebt vegetariërs en dat is allemaal erg nobel hoor, maar volgens de bijbel mogen wij vlees eten en zelfs God eet graag lamsvlees of een visje. Dan is er nog de groep die schreeuwt dat het met kerst niet over eten moet gaan, het heeft niets met eten te maken, aldus deze mensen. Zit wat in, maar aan de andere kant heeft kerst alles met eten te maken (wie Mijn lichaam niet eet en Mijn bloed niet drinkt heeft geen deel aan Mij?) en daarom lag de Heer ook in een voederbak (mooi beeld).
Dus wij eten wel lekker en met smaak en een konijn doe ik altijd zo:”Lekker inwrijven met peper en zout, daarna met mosterd en een half uur laten intrekken.
Dan royaal bestrooien met rozemarijn en in de croma bruin aanbraden. Dan gewoon lekker een aantal uren laten garen.
Eet ze en voor de vegetariërs, smakelijke sla en pinda’s dan maar en verslikt u er niet in….

4 opmerkingen:

  1. Geniet van het konijn dan maar Peter ;-)

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eetsmakelijk, alsnog. Gelukkig zaten onze hokken nog vol!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie, het was een Islamitische met een hoofddoekje op. Nou ja, zo kocht ik hem bij de halalslagerij. Misschien minder erg dan?

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.