maandag 17 december 2012

Dansende potvis (christelijk dagboek)


Heb de Heer gebeden mij weer volop te gebruiken. Mis het tienerwerk en sta open voor nieuwe dingen. Alles wat vandaag op mijn pad kom, zie ik als leiding van de Heer.
Vertrouwen, daar komt het op aan.
Toen de telefoon ging was het Tina die mij vroeg het dans en "aanbiedingsteam" te komen versterken.
Welke idioot komt er op het idee om mij met die 100 kilo schoon aan de haak, als een vlinder over het podium te zien zwalken? Trouwens, ik weet wie het vraagt want Tina zelf doet mij altijd tijdens haar dansje, denken aan een redelijke potvis die aan is gespoeld en niet weg kan.
Ik heb er niets mee, maar omdat ik de Heer heb gebeden, heb ik toch ja gezegd. Het zweet breekt me uit als ik mezelf in een soort soepjurk over het podium zie bonken. Je reinste: varken danst zwanenmeer gevoelens wellen op in het binnenste van mijn ziel. Paula komt niet meer bij van het lachen en elke keer als onze ogen elkaar ontmoeten, loopt ze rood aan. Morgenavond is de eerste oefenavond waar ik uit ben genodigd. Of ik iets van een stretch broek aan wil doen.
Ik loop naar boven en doe mijn oude trainingsbroek aan. Een zwart geval dat door mijn toegenomen lichaamsomvang mij een uiterlijk geeft van een redelijke mengeling van het monster van Frankenstijn en een gek geworden mannelijke ballerina met zo’n rare bobbel van voren. Ik slof de trap af en vraag Paula of dit wat is?
Weer plat van het lachen en de ruwharige teckel maakt vreemde hap en bijtbewegingen naar die rare bobbel van voren. Tamelijk ongeestelijk allemaal....

10 opmerkingen:

  1. Kan geen gebedsverhoring zijn HAHAHA.
    "Aanbiedingsteam"... Doe jezelf niet in de uitverkoop broeder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aanbiedingsteam, dat is weer een kunstje van WORD. Haha...

      Verwijderen
  2. Men moet alle bobbels op de perfecte plaats hebben om in zo'n outfit voor de dag te komen. Moet die broek dan toch aan, dan toch met een soepshirt eroverheen. En dan maar op de spitzen Peter. Krijg je slanke kuiten van....
    Grts irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor alle duidelijkheid, het christelijk dagboek is geen geheel uit de duim gezogen verhaal, maar berust vaak wel degelijk op waar gebeurde zaken, die niet altijd in de chronologische volgorde als verteld zijn gebeurd. Het is een aaneenschakeling van dikwijls bizarre momenten die ik mee mocht maken in mijn christenzijn, vermengt met een fikse dosis onzin. Geniet ervan en bepaal zelf maar wat volkomen waar was/is en wat bezien is door de bril van mijn gehavende geest.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Woensdag Bas maar geen fotografen toegelaten...

      Verwijderen
  5. Jou gehavende geest , Peter??? Ik de hele tijd de unoxworst aan het zoeken geweest, om heerlijk te gebruiken in de hutspot, ja, ja, nu snap ik héél goed, waarom jullie ruwharige teckel van die hap en bijtnijgingen kreeg, mijn unoxworst. Hhmmm, ik moet er wel even over nadenken of ik hem nog wel in de stampot wil gebruiken, hoewel, nieuwe smaak???

    Gunst, wat een ongeestelijke praatjes hier, daar doe ik niet aan mee hoor. Nou ja, oké, oké, een beetje ongeestelijk dan.
    Ongeestelijke groetjes, van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry moet hard lachen (ook al ongeestelijk van mij) zijn wij wel christenen? Haha

      Verwijderen
  6. Haha, prachtig blogje....vooral dat 'aanbiedingsteam' werkte op m'n lachspieren. Ging er al vanuit dat het een foutje was maar grappig is ie wél.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat was een uitglijder ja, maar zeg nou zelf, de Heerprijzen of prijs de Heer heeft ook redelijke verwijzingen naar dat ze Hem in de uitverkoop doen en waar de Meester is, willen wij zijn...

      Verwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.