zaterdag 15 december 2012

Cursus tongzoenen in de geest


De weegschaal geeft precies 100 kilo aan. De eerste vijf kilo is verdampt. Het geeft mij een goed gevoel. Nu komt de kerst, oud en nieuw, dus ik ga niet moeilijk doen en snoep gewoon ook een beetje mee, anders vind ik dat zo ongezellig. Paula ligt nog in bed en het is erg vroeg als ik dit stukje schrijf, maar ik moet het even kwijt.
Vreselijke nachtmerrie gehad van trossen zwaarbebrilde dames die met klapperende gebitsprotheses achter mij aanzaten terwijl ik de kerktoren beklom om te ontsnappen. “Je moet de tongzoencursus doen, daar gaat die zondaar, hij zoent te oppervlakkig, te ondiep, te liefdeloos, grijp die slechte kerel,”schreeuwden ze in koor. Hijgend als een pony stoof ik de toren op met achter mij aan het koor van cursus gevende dames.
Onder mij zag ik de dames hun lippen reeds in de lippencrème zetten en hoorde ik ze al smakgeluiden maken, in een poging mij dadelijk een lesje te leren.
Boven mij begonnen in de toren de klokken een melodie te spelen die klonk als:”I kissed a girl, van Katy Perry.”

De oudere dames die mij de cursus wilden geven waren nu vlakbij gekomen en begonnen onder hun kunstgebitten kwakken kukident kleefpasta aan te brengen, met het oog op wat komen ging.
Op dat moment werd ik badend in het zweet wakker terwijl de ruwharige teckel aan mijn neus likte.

Vreselijk allemaal, zouden er cursussen bestaan om dit soort onverwerkte trauma’s weg te laten bidden of zoiets? Of zal een redelijke handoplegging bij Jan Zijlstra uitkomst bieden?
Zette de radio aan en hoorde David Maasbach zojuist zeggen:"Begroet elkander dan met de kus der liefde."
Houdt die nachtmerrie dan nooit op?

7 opmerkingen:

  1. Sorry, maar ik val ik hier toch bijna van de stoel van het lachen.. ik ben nogal beeldend ingesteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig maar, ik ben inmiddels over het ergste heen en heb net twee boterhammetjes op met smack...Ehhh....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha. Is weer eens wat anders dan kameelgeluiden blèren en pirouettes draaien 'voor de Heer' ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was het de toren van Barneveld soms, dan zou het met het van Schaffelaarsyndroom te maken kunnen hebben. Een boterhammetje met smack kan in dat geval zeer genezend werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaaaa ik kom niet meer bij!!!!
    Misschien moet je toch eens wat pastorale gesprekken aangaan over dit soort 'geestelijke' dromen hihihi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zou hier pastoraat bij helpen? Ik ben zo bang van niet....Ze zeggen dat je in dromen je stille verlangens uitleeft. Maar ja: kleefpasta, oude vrouwen, kunsttanden, tongzoenen...Ben ik wel christen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahahahahah man ik lig hier in een deuk. Wat een droom en dan met die kleefpasta,
    Nou hoop dat je de volgende dagen beter slapen zult.
    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.