vrijdag 2 november 2012

Wie heeft de sleutel van de jukebox gezien?


Ma ligt op haar zij in bed en kijkt vanonder haar reusachtige op een suikerspin gelijkende haardos televisie. Ze lacht als ik binnenkom en ik geef haar een foto van mijn vader op jeugdige leeftijd. Moeder mompelt:”ik ken hem wel maar waarvan weet ik zo snel niet.” “Het is pa,” fluister ik. “Waarom ben ik nou bij hem weggegaan,”begint ze gelijk. Ik probeer haar op andere gedachten te brengen, maar de grammofoonplaat is reeds opgezet en doet mij denken aan een liedje van het cocktail trio, dat in mijn jeugdjaren een hit had met het nummer:”Wie heeft de sleutel van de jukebox gezien, want de plaat is kapot en dat ding zit op slot.”


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.