woensdag 28 november 2012

Vette bek


“He wat heb ik toch een vette bek, mompelde pa toen hij krom achter zijn rollator vanuit de keuken naar binnenschoof. “Wat stoppen ze tegenwoordig toch allemaal in die tandpasta,” blèrde hij verontwaardigt terwijl hij met zijn lippen smekkende en smakkende geluiden maakte. “Moet u die drie tanden die u nog overheeft dan ook nog poetsen,”vroeg ik hem.
Hij zei niets terug en stak een sigaret op. “Wil je de asbak even leegmaken Peet?” Zoiets doe je. Op het aanrecht lag de tot op de draad versleten tandenborstel en ernaast een vreemde tube. Ik keek eens goed en las: Sperti aanbeienzalf. Ik kreeg de slappe lach en vroeg hem of hij daar soms zijn tanden mee gepoetst had?” Pa verblikte of verbloosde niet en mompelde dat al die tubes zoveel op elkaar leken en dat deze stunt nog niets was vergeleken bij die keer dat hij Prodent op zijn “achterlicht” had gesmeerd om een aambei de kop in te drukken.
“Heet, heet,” aldus pa, maar wel lekker fris.
Soms is het lachen gieren brullen geblazen bij hem. Dat dan weer wel…

9 opmerkingen:

  1. Een kennis van mij had de kleinkinderen te slapen. Zij poetsten hun tanden met één of andere crême. Om zeker te zijn dat het geen kwaad kon heeft ze zelf een flinke lik in haar mond gestopt.
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat zijn de momenten die je een lift geven om het vol te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Peter ik lig hier in een deuk. Geweldig!!! wat een stunt.
    Zo las ik een keer dat artiesten, aambeizalf onder hun ogen smeren om wallen te lijf te gaan. Moet er echt niet aan denken om dat te doen hoor. En een poosje terug zat mijn oudste na een slechte nacht zich op te maken en klaagde over haar wallen. Ik zei: Heb boven nog wel aambeizalf liggen dat gebruiken artiesten er voor. Nou haar gezichtsuitdrukking, heeft me heel snel naar het toilet laten lopen, anders had mijn Tena Lady me niet kunnen redden hahahahahahah.
    Dit geegt inderdaad, zo als nic.b van es als schrijft, een lift om het nog even vol te houden.
    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahaha, schitterend, een oom van me had ook eens zoiets, die smeerde dampo op zijn hol ipv aambeienzalf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend!! We hebben hier flink om gelachen. Dit zijn wel de momenten die je de kracht geven om door te gaan met de verzorging van je pa. Respect!! Doet me denken aan dat een van mijn broers die niet goed wakker was, Brylcreem had gebruikt als tandenpasta. Wat trok hij een vies gezicht!! Hij kreeg de vieze smaak met gewone tandpasta niet weg gepoetst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik had eens een klein flesje (testflaconnetje) gekregen. Een soort bodycreme dacht ik en ik smeerde het tussen mijn wenkbrauwen die wat droog waren. Na enkele dagen begon de boel te schilferen.

    Mijn vrouw maakte me er op attent dat ik me met doucheshampoo had ingesmeerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sjongejongejonge.. een bijzondere man is het voorzeker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, schitterend verhaal Peter!!! Dat zijn idd momenten waardoor het weer ff vol te houden is...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke situatie!
    Toen ik nog in de zorg werkte was er een oude man die stevig zat te kauwen op een zetpil en aan mij vroeg waarom ze tegenwoordig de pillen zo groot maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.