woensdag 21 november 2012

Tele 2 daar maak je vrienden mee....


Nog altijd internetproblemen hier. Het nare is dat je op jou kosten de provider moet benaderen(a 10 cent per minuut en inmiddels 18 euro lichter) en dat je na lang wachten een schooljongen die net droog is achter de oren aan de lijn krijgt.
Gisteren reed hij nog op zijn step en kneep in zijn toetertje en vandaag zal hij je wel “goede” raad geven.
Dan moet er overlegd worden met het hoofdkantoor (weer 12 minuten in de wacht rij) en komt de belofte over dat je terug gebeld zal worden.
Al drie maal deze belofte gehoord, al drie maal zitten wachten, al drie maal niets gehoord (ergo men maakt beloften niet waar bij tele 2).
Vandaag maar gaan werken omdat je niet dagen en dagen achter de telefoon kan blijven zitten of ze eindelijk eens terugbellen.
Ik belde toen ik thuis was maar weer eens op.
Ja men had gebeld (toen ik werkte). Of dat zo is, kan ik niet nagaan. Het probleem is nog altijd aanwezig. “Zou ik het hoofdkantoor nu aan de lijn kunnen krijgen?”
“Neen dat gaat niet, morgen bellen ze u terug.”
“Oh hoe laat dan?”
“Daar kunnen we niets over zeggen.”
“Moet ik dan de hele dag bij de telefoon blijven zitten?”
“Mag ik uw mobile nummer even?”
“Ik heb geen mobiel, maar kunnen we geen tijdstip afspreken?”
“Nee dat gaat niet?”
“Waarom niet?”
“Dat weet ik ook niet.”
“Lekkere service.”
“Zucht diep.”
“Kunt u met geen nieuw modem sturen, misschien is deze wel stuk?”
“Nee dat gaat niet.”
“Kunt u me vandaag niet terug laten bellen, ik bel nu al 5 weken elke dag met u op mijn kosten?”
“Nee dat gaat niet.”
"Kunt u niet bij u vandaan zien wat er fout gaat?"
"Nee dat gaat niet."
“Nu zucht ik diep en huil zacht.”
“Kan ik nog iets voor u doen?”
“Ja graag, mij doorverbinden met het hoofdkantoor, of mij providen van signaal, of mij helpen zodat ik krijg waar ik voor betaal, of een tijdstip geven waarop ik het al dagen beloofde telefoontje krijg of....”
“Nee dat gaat niet.”
“Wat kan je eigenlijk wel?”
“Mag ik u nog een heel goede middag toewensen?”
“Jawel jij kan er ook niets aan doen dat de service zo rammelt.”
“Het gaat je goed jongen.”
Op de achtergrond klinken stepgeluiden: "pep, pep"…
Het gras is groener bij tele 2, ja de medewerkers ook!!!

3 opmerkingen:

  1. Toch misschien eens overwegen over te stappen naar UPC. Daar zitten wij en ik hoor manlief zelden klagen. Maandje geleden was ons 'tv kastje' stuk en we hadden binnen enkele dagen een nieuwe over de post en konden het oude geval in hetzelfde doosje weer terugsturen.
    Och, misschien hebben wij misschien wel gewoon een keer mazzel...
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja misschien maar wij hebben geen tv en ze hebben een maand of wat geleden glasvezel in de meterkast gemaakt dat 60Mb aan snelheid schijnt te kunnen geven. Ik heb contact gehad met de provider van de glasvezel en die schijnen begin volgend jaar een aanbieding te doen hier in de straat. Ik weet nog niet wat ik doe, maar bedankt voor je tip..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst hadden we een computer gekocht die het niet deed. Na veel bellen kregen we een opstart dvd uit Frankrijk. Daarna internet aangevraagd.

    Wij hebben ook Tele 2. We hadden nogal wat problemen met aansluiten. Er was op dit adres nog nooit zo'n aansluiting geweest. Uiteindelijk na drie keer toch gelukt. Ook bij ons zouden ze bellen als ze het na dagen opnieuw probeerde. Niet dus. Zelf steeds op goed geluk proberen de draadjes te verbinden.

    Sindsdien is mijn bloeddruk iets gestegen.
    Peter ik voel met je mee. Je staat zo machteloos. Helaas hoor je dit ook bij andere providers.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.