zaterdag 24 november 2012

Stinken bij mistig weer

De buren stinken weer heerlijk met hun allesbrander. Wij hebben zelf een potkachel die we een keer of twintig per jaar stoken, maar nooit met windstil weer en zeker niet bij zware mist als vandaag, waarbij de rook de hele keuken en de schuur met een rokerige geur vult. Iedere idioot kan begrijpen dat je met dergelijk weer overlast veroorzaakt, maar men kijkt onschuldig en onwetend en stookt lekker door. Soms vraagt men zich wel eens af of mensen wel nadenken wat de gevolgen zijn van hun gedrag. Een heel klein beetje inlevingsgevoel en je komt al een heel eind. Maar veel mensen zetten enkel hun eigen ik centraal in het leven. Jammer is dat. Meen dat het evangelie in de notendop is: die ander hoger achten dan jezelf. Dan ga je vanzelf rekening houden met die ander. Ik zal er maar niets van gaan zeggen want dan ben ik weer de zeikerd, maar soms jeuken mijn handen en wil de oude mens naar buiten die met een ezelskaak van redelijk formaat orde op zaken stelt…

7 opmerkingen:

  1. Hahahaaa, ik zie je al om je heen meppen met zo'n groot bot in je handen!! Als je uitgemept bent, dan kom hier ook nog maar even meppen, want de stank is hier regelmatig ook niet te harden....
    Inderdaad vraag je je wel eens af of mensen nog nadenken, of hun omgeving geen last heeft van hun daden.
    Iemand die ik ken heeft een zgn. hottub in de tuin geplaatst. Dat ding wordt gestookt op hout. Als je nu lekker alleen in een weiland woont, dan stook je er maar op los, maar deze mensen hebben een stadstuintje en wonen in een rijtjeshuis......En die hottub wordt flink gebruikt!! Kun je nagaan wat een last hun omgeving van ze heeft......

    Even iets anders. Ik weet dat ik het aan je kan vragen, anders deed ik het niet (met alle sores die je al aan je hoofd hebt...), nl. of je wilt bidden voor Sarah (en voor Yvonne en Chris). Ik ben gisteren met Yvonne meegeweest voor een heup-echo bij Sarah en nu zijn haar heupjes niet goed. Ze moet in een spreidbroek, een zgn. pavlik-broek. Kijk hier (niet schrikken want het ziet er nogal heftig uit):http://www.heupafwijkingen.nl/vah/index.php?option=com_content&view=article&id=99&Itemid=110
    Yvonne is heel erg verdrietig, want het geeft nogal wat bewegingsbeperking aan je kindje en weer een hoop heen en weer geloop naar het ziekenhuis.
    Ik snap volkomen waar ze doorheen gaat, want onze zoon Martijn heeft als baby ook een spreidbroek moeten dragen......
    Lieve Peter, zou je willen bidden voor Sarah en voor Crhis en Yvonne?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is niet zo leuk dan en natuurlijk nemen we haar mee in gebed dat is vanzelfsprekend.
      Het leven begint al met pijn en dat is niet echt waar we blij van worden.
      Oh ja die vuurkorfezooi is ook zoiets dat ik denk: ga nou niet op een achteruitje van 30 vierkante meter zitten stoken terwijl de buren de ramen van de slaapkamer open hebben. Maar ja, wie houdt nog rekening met die ander?

      Verwijderen
  2. Een bekend verhaal, hier zitten achter mij ook een stelletje stinkerds. De hele winter door wordt hout gestookt, of de wind nu hier naar toe is of niet. Heb er al eens met de gemeente over gemaild, en dan met name over de hoeveelheid fijnstof die de lucht in gaat, maar de gemeente kan of waarschijnlijk wil er niks aan doe. Heb al voorgesteld een houtstookbelasting te heffen, hondenbelasting zijn ze ook niet vies van, dus waarom niet.
    Maar ik heb verder niks van de vroede vaderen mogen vernemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een goed idee Gerrrit ik vind hondenpoep not done als men het laat liggen, maar de stank van hout wat gestookt wordt is zeer zeker nog hinderlijker. Ik begrijp mensen niet. Waarom zoveel overlast veroorzaken? Stook niet bij windstilweer en zeker niet bij mist en je hebt al een hoop hinder weggewerkt. En dan vindt men het nog gek als je op den duur boos wordt...
      Dan ben jij de boze buurman, ja hoor, welterusten.....

      Verwijderen
  3. Hee kanjer,
    Ach ja, hier ook opend haarden in de buurt, genoeg zelfs. Ik heb er ook een maar gebruik die zelfs niet. Ik kan er zelf namelijk ook niet tegen. Krijg het er Spaans benauwd van. 3 Overburen hebben er een, achterburen ook, 2 huizen verder op. Dus stank genoeg hier regelmatig. En dan kom ik dan maar weinig buiten. De gemeente hier trekt zich er geen fluit van aan. Lekker door stoken scheelt in de verwarmingskosten.
    Maar ja, we ademen maar door.
    Sterkte er mee en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vervelend zeg. Wij stoken zelf ook, maar ik geloof niet dat iemand er last van heeft. Anders komen ze het maar zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat je beter niet moet wachten tot men komt zeggen maar zelf bij mist en windstil weer het verstand opbrengen. Voorkomen lijkt mij ten alle tijden beter dan genezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.