donderdag 29 november 2012

Peren en slaaptabletten


Vandaag twee bezoekjes. Eerst naar ma waar ook mijn zussen Carla en Jolanda binnenvallen. Ma zit in de shampoohouding in haar stoel en begint direct aan de zak tumtum die Jolanda haar heeft gegeven. Terwijl ze het zoetwaar maalt vraagt ze tot tien maal toe:”Hoe komt het dat jij bruine ogen hebt en Jolanda blauwe?”
Jolanda begint te zingen:”wie heeft de sleutel van de jukebox gezien,” en we lachen.
Dan naar pa. Die heeft de verpleegster uitgescholden voor domme koe. Dat kwam omdat hij in bed was gekropen en net toen hij in slaap zakte werd gewekt door de thuiszorg met de vraag of hij zijn slaaptabletten wel had ingenomen. Pa riep dat ze op moest zouten en wel heel snel anders zou hij haar van de trap af werpen en daarna overrijden met zijn rollator.
“Daar zult u nog meer van horen,” riep het mens uiterst beledigd en horrelde in now time de trap af.
Pa kijkt tevreden als hij ons dat allemaal zit te vertellen. Hij put moed uit ons gezelschap en klaagt dat de worst op is en of ik het even wil halen.
“Pa de slager waar u de worst van wil staat er enkel op zaterdag,” zeg ik. “Dan zit ik dus twee dagen zonder worst,” roept hij verbaast alsof ik hem zonder gas en licht wil zetten. Carla nam even een foto met haar mobiel en pa keek alsof hij wilde zeggen: mot je een peer?

3 opmerkingen:

  1. Ted de Braak, ik ken het liedje ook nog. Grappig moment van Jolanda. Ja dat zullen jullie nog wel vaker gehoord hebben. En blijven horen.
    En Pa, zonder de befaamde worst. De dagen gaan al zo snel en hem kan het niet snel genoeg gaan.
    Mot je een peer hihihihihih Nee die peer wil ze zeker niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, moet er wel om lachen hoor..kan me voorstellen dat je vader begon te mopperen tegen de thuiszorg. Is ook niet handig natuurlijk om iemand wakker te maken en te vragen of hij z'n slaaptablet genomen heeft.

    Goed weekend gewenst voor jullie!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je schrijft weer vermakelijk!
    Vind het zo bijzonder dat je toch vaak zo humoristisch de situatie(ook al is die op zich erg moeilijk)kan vertellen.
    Sterkte met alles!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.