vrijdag 16 november 2012

Kus der liefde


Ik zag een jongen en een meisje kussen in het park. Op zich niets bijzonders, wie heeft het niet gedaan in zijn jeugd? Het aparte was dat het een zeer klein meisje betrof van hooguit 1,50 cm. Die vrouwtjes heb je. Ik raak zelf altijd vertederd door alles wat klein is en heb wat vrees voor grote vrouwen. Ieder zijn afwijking niet waar.
De jongen die haar kuste was bijzonder lang en deed me aan een Enakskind denken.
Het mooie in dit tafereeltje werd gevonden in de oplossing om hun lippen op gelijke hoogte te brengen. Daartoe had de jongen het meisje op een bankje gezet en zo stonden ze innig verstrengeld. Niet dat dit geheel lukte want de jongen moest nog bukken, maar zij kon er net bij.
Het deed mij denken aan wat de Here Jezus met u en mij als bruid deed. Hij was toch veel te groot voor ons. Maar Hij tilde ons op Zijn niveau en bukte zich om ons die kus der ware liefde te geven. Sommige mensen zeggen wel eens:”Waar is die God dan van je, ik zie hem nergens.”
Het aparte is dat sinds in een kind van God mag zijn ik Hem overal zie…

4 opmerkingen:

  1. amen..ik ook en ik zie zijn hand in de meest kleine dingetjes dat voor een mens misschien niets betekent...in me hart ik voel gewoon dat hij er altijd is..en ons behoed van zoveel dingen hij beschermt on de hele tijd...mooi blogje ..bedankt voor het delen fijne weekend met uw familie...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat gevoel kan ik ook Peter dageklijks kijkt hij over mijn schouders mee soms krijg ik een por en moet ik eigenlijk keihard roepen (je doet me pijn)en als ik beslissingen moet nemen kijk ik even achterover om toestemming te vragen of om een bevestiging te verwachten. maar het fijnste gevoel is heel eenvoudig ,..we staan er nooit alleen voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi beeld. En weer leuk omschreven Peter. Herkenbaar, want ik zie ook ongeveer overal God. Van een kind tot een vlinder en van een boom tot een uitgebloeide hortensia.. Everywhere I go I see YOU.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je zeker weer mooi beschreven Peter!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.