maandag 12 november 2012

God heeft het te druk


Het gaat wonderlijk genoeg iets beter met pa. Nou ja beter, hij loopt steeds slechter en eigenlijk is het niet meer verantwoord dat hij nog naar boven gaat om te slapen.
Pa vloekt en na elke vloek zegt hij:”ik vloek eigenlijk nooit,” gevolgd door een nog grotere knoop.
Ik vraag hem om in de “sfeer”  te blijven of hij wel eens bidt? Hij kijkt mij met waterige ogen aan en denkt diep na. Dan komt het antwoord en klinkt ongeveer zo:’ik bid wel maar niet tot God omdat die het al zo druk heeft.”
Op mijn vraag tot wie hij dan wel bidt zegt hij:”tot Jezus, die heeft nog wel een gaatje vrij.”
“Maar waar bidt u dan om pa?”
“Nou simpel als ik niet uit bed kan komen vraag ik of Jezus me even een hand wil geven en dan (tranen in zijn ogen) voel ik Zijn hand en tilt hij mij uit bed. Gek joh ik ben niet kerks of zo en toch helpt Hij mij. Je denkt zeker dat die ouwe volslagen idioot is maar toch weet ik dat Hij mij elke keer weer helpt.
"Ik heb een groter geloof dan jij,’voegt hij er nog aan toe.
Wat kan ik anders antwoorden dan:”zou best eens kunnen pa."

4 opmerkingen:

  1. ik vindt dit toch een mooi iets...ergens in zijn hart gelooft ie in jesus..want hij noemt hem..alleen verkeert...ik denk dat u gebeden zijn verhoort...u doet het goed u zoek toenadering tot hem..dat ie zijn hart open stelt...als ie zou laten dat u voor hem bid zou mooi zijn..mag u bidden voor hem? laat ie dat toe?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dat wil hij niet, maar wat nog niet is kan komen. We zullen de zaken afwachten en zien wat er te komen staat....

      Verwijderen
  2. Nou, dan moeten we met elkaar maar blijven bidden voor het grootste wonder voor je pa!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel bijzonder Peter. Ik ben het met Aline eens, wij allemaal, steeds weer alles blijven brengen bij onze Heere Jezus. Voor jou en Paula, en voor jou ouders. De Heere Jezus kent elk hoekje van het hart.
    Veel kracht, sterkte van onze Heer, voor jullie allevier en liefs voor jullie saampjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.