maandag 26 november 2012

Gaarkeuken


“En pa hoe is het nu?” “Gaat wel, beetje misselijk geweest van die rot cornedbeef die jij mee hebt gebracht.”
“Nou ja, dat was prima kwaliteit hoor en we hebben zelf ook een onsje opgegeten.”
“Ik mot het niet meer en die rotsoep komt ook uit de gaarkeuken.”
“Rotsoep?
“Ja jullie denken dat je mij alles kan wijsmaken zeker?
Met je zelfgemaakte soep! Tis gewoon uit de gaarkeuken, wat ik je brom.”
Pa zit onsmakelijk te doen en spuugt in een pannetje.
“Jullie denken die ouwe gaat toch de pijp uit, dus hij proeft toch niets meer.”
Er is weinig land met hem te bezeilen en hij heeft een van zijn narrige buien.
“En dan komt die rotdokter straks de slang in mijn “gerrit” weer verwisselen en zal je zien dat ze weer een te korte inzetten waardoor ik de hele dag last heb. Tis geen stuk elastiek waar de rek uit is.”
Dit zijn de lastige momenten, de minuten waarin elke seconde een uur lijkt te duren. Niets is goed, iedereen is een zak. “En dan komt die slome zo weer, die Sjaak.”
Oh de thuishulp, roep ik opgewekt.
“Ja die zak die de sleutel van mijn geldkist heeft opgezogen met de stofzuiger,”mokt pa.

8 opmerkingen:

  1. Oke, de sleutel is nog in huis begrijp ik. Toch niet verloren gegaan op het dievenpad....
    Ach, ik moet een beetje lachen.
    Maar eh, sterkte hoor.
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ht is ook de bedoeling dat we er eens flink om lachen. Humor is een grote kracht die zeker ingezet mag worden.

      Verwijderen
  2. heel vreemd eigenlijk ,maar tijdens stervensbegelijding was het ook dikwijls dat toch nog het e.v.t geld of bezittingen hevig in de weg konden zitten.(en dan werd overal op af gereageerd)het leven kan heel ingewikkeld in elkaar zitten. maar de gedachte gaat wel eens door mij heen van zijn wij nou echt anders hoe zullen wij later reageren??nu denken we dat wij het weten,maar als wij ervoor staan????.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan als ik ervoor sta dat ik ook zal klagen over de erwtensoep dat er te weinig worst in zit Bas. Want ik houd van stukjes rookworst...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De enige manier om dit vol te houden is Gods kracht en humor. Ook zijn kracht. Dus toch maar even lachen, al is het misschien een triest lachje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms word ik een beetje zat van dat negatieve. Je zet je in, doet je best en alles zonder iets, zelfs maar een bedankje terug te krijgen. Sterker nog, hij keurt alles af, dat is lastig liefhebben omdat liefde altijd zoekt naar een heel klein stukje wederkerigheid. Zelfs toen de Heer Zichzelf gaf deed Hij dat met een verlangen dat wij Hem zouden liefhebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach ja joh, wat heeft hij nog anders dan mopperen. Ik geloof dat het wel enorm moeilijk is om nog blij te blijven na zo een bezoekje
    Sterkte hoor
    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moeilijk, moeilijk om je dan goed te houden, persoonlijk was ik allang een keer ontploft. Ik zal alles doen om iemand te helpen, maar ze moeten geen loopje met me nemen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.