dinsdag 6 november 2012

Fouten


Heeft u dat nou ook? Bedoel dat u de fouten en zonden van een ander altijd veel duidelijker ziet dan die van uzelf? Komaan we zijn als kinderen Gods onder elkaar en behoeven ons niet groter voor te doen dan we zijn?
U heeft dat niet? Daar hoor ik van op dan!
Ik voor mijzelf sprekende zie haarscherp wat er bij een ander fout zit. Kan het opdreunen als u me midden in de nacht wakker maakt. Maar als het over mijn eigen zwakheden en zonden gaat moet ik diep nadenken. Ook weer niet zo diep dat ik er een rimpel van krijg, maar toch. Niets menselijks is mij vreemd. Zou het niet handig zijn om voor het bidden of ter kerke gaan bij die of gene aan te kloppen en eens open en bloot te vragen hoe zij nu over u denken? Ik ben enkel bang dat men je dan niet in het gelaat zal werpen hoe men heimelijk over u spreekt als u er niet bij bent. Neen, in plaats daarvan zal men u wellicht voorliegen welk een toffe kerel u bent en pas de waarheid vertellen als u weer weg bent. Want ook dat is typisch menselijk. De mooiste leugens komen vaak na je overlijden. Niets dan goeds dan de doden, niet waar. 

P.s: zouden de mensen die een weblog bezitten zo vriendelijk willen zijn om die lamlendige code uit te zetten met onleesbare tekens waardoor ik elke keer drie keer opnieuw moet proberen een reactie te geven?
Ik geef gaarne een reactie maar geef de moed op als die onnodige code die u ook bij mij niet behoeft in te vullen aanwezig blijft. Het is als u zelf modereert ook een onnodig stukje beveiliging. Ik hoop op uw begrip als ik anders niet terug reageer, want ik ben vaak langer bezig om die code te ontcijferen dan ik nodig hem om mijn reactie te typen....

12 opmerkingen:

  1. Het is soms moeilijk de waarheid te zeggen. Ik heb ook wel eens ervaren, dat mensen dan toch echt willen weten waar het mis is, en als je dat dan zegt, jah...wordt het uiteindelijk niet in dank afgenomen. Er gaat dan toch iets fout in de relatie. Misschien willen we ook niet altijd de waarheid horen. Het goed functioneren van een relatie is dan toch afhankelijk van soms wat leugentjes om bestwil. Of dit nu goed is of niet. Terechtwijzen kan alleen in liefde. En de liefde veroordeeld toch niet, en bedekt toch alles?? En eh...af en toe de hand in eigen boezem steken wil ook nog wel eens helpen.
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is waar, soms willen mensen de waarheid niet eens horen en dan zeggen we liever iets dat misschien een beetje de waarheid geweld aandoet, maar wel de vrede in stand houdt. Misschien een beetje laf, maar we doen het allemaal. Ja de liefde veroordeelt niet, is ook waar en toch moet ik zeggen dat we ons er soms te gemakkelijk van afmaken en ons achter zo iets kunnen verschuilen (slaat niet op jou hoor)
      Een buurman tiranniseerde zijn vrouw jarenlang en toen ze stierf stond hij overal met tranen in de ogen te vertellen dat hij haar zo mistte en ze zo'n fijn huwelijk hadden.
      Er was maar een vrouw in de straat die hem de waarheid zij en sprak:"jij je vrouw missen, je hebt haar je levenlang lopen treiteren, gat toch weg vent."
      Ik vond dat dapper en niet veroordelend maar gewoon eerlijk...

      Verwijderen
  2. soms kan je ook te eerlijk zijn en dan ga je ook op je b...... maar ook dat word maar heel zelden gewaardeerd,vroeger dacht ik als je echt vrienden bent dan kan je elkaar de waarheid vertellen,niet om iemand de grond in te boren ,maar om elkaars ogen te openen,maar waardering daarvoor kan ik op èèn hand tellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het idee dat de meesten van ons liever de waarheid horen omdat je er dan aan kan werken. Maar aan de andere kant, wie durft je de waarheid te vertellen? Achter je rug misschien wel, maar in je gezicht, neen dan moet je in de bouw werken want eerlijk hoor, als ze je een zak vinden dan zeggen ze het meteen. En laten we eerlijk zijn, ik vind mijzelf ook een zak...

      Verwijderen
  3. Hoi Clint,
    Ik weet niet of je die code bij mij moest doe, maar die is dan zo wie zo vandaag opgeheven.

    Dan over je stukje, oh ja... ik zou liegen als ik nee zou zeggen, want wat kan ik dat ook goed. Bekijken wat een ander verkeerd doet, en mezelf door een roze bril bekijken.

    Nee kerel, dit is mij ook niet vreemd, zou inderdaad eens voor een spiegel moeten gaan zitten of mezelf eens flink onder de loep moeten leggen.

    Maar ja, dan die splinter en die balk he.... die is toch heel waar.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee bij wie die code nog aan staat ik houd het niet zo bij enkel omdat bij mij hij niet aanstaat, zou ik het heerlijk vinden bij een ander ook niet te behoeven stoeien met die zinloze code.
      Ik denk dat wij mensen allemaal wel met een ruimere maat meten naar onszelf dan naar die ander. Ik in de laatste plaats zeker ook. En ja, die balk en de splinter dat is hem helemaal....

      Verwijderen
    2. Oh ja hij staat bij jou en bij lappetjeskat aan, ik krijg er geen reactie uit, sorry hij staat aan bij jullie. Maakt niet uit hoor een ander heeft er misschien minder moeite mee enkel weten jullie dan waarom ik niet (kan) reageren.........

      Verwijderen
  4. Code uitzetten is lastig te vinden en gaat voor zover ik mij kan herinneren via- ontwerp en dan op dat vreemde radertje naast de optie backup/herstellen. Ergens kon je hem dan uitzetten dat weet ik nog wel....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ik zie het al. Het zit onder, instellingen (met dat sleuteltje eronder aan de linkerkant/ dan berichten en reacties/ dan: woordverrivicatie weergeven en dan NIET VERGETEN! Instellingen OPSLAAN (staat rechts bovenaan).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Help, zie ik daar mijn naam oplichten....? Ik hoop dat ik het nu verholpen heb!!
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb de code uitgezetten..(hoop ik dat het werk) anders kunt u me laten weten aub...bedankt..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Peter, ook hier is het zo hoor dat ik de fouten bij anderen eerder zie dan die van mezelf. Persoonlijk stel ik het altijd erg op prijs als ik er op gewezen wordt want zo kan je er ook iets mee doen als dat nodig is. Maar zoals nic.b ook zegt, je kan soms ook te eerlijk zijn en dat werkt dan averechts. Denk dat je een beetje het midden moet zoeken daarin.

    En ja, die codes zijn echt vervelend want vaak zie je niet fatsoenlijk wat er staat.

    Fijne dag!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.