vrijdag 30 november 2012

Eerste kilo


Oké mijn eerste week zonder sigaren roken, handen vol drop, zakjes chips en extra gevulde koeken zit er op. Als ik me weeg zie ik dat de eerste kleine kilo is verdampt en geeft hij 104 kilo aan.
Verder voel ik mij fitter, hoest bijna niet meer bij het opstaan en heb het idee dat er iets van mij is afgevallen waardoor er een opening naar de toekomst aanwezig is.
Zie een man met een vette pens voorbij ons huis lopen in de straat en ik zeg hardop:”dat wil ik niet!’
Voel genoeg moed om de tweede week in te gaan en voort te zetten wat ik begonnen ben te doen. Op naar de 95 kilo! Wil het niet extreem maken dat lijnen want ik weet wat er dan komen gaat. Heb het gezien aan kennissen die extreem gingen lijnen en alles lieten staan. Na drie weken vraten ze zich plotseling lam aan alles wat ze te pakken konden krijgen. Heb wel een net mandarijnen in huis gehaald ter vervanging van de kom vla voor het slapen gaan. Nog tips? Ik hoor het graag…
P.s roken mis ik niet echt. Heb er tot nog aan toe weinig last van en denk er eigenlijk niet aan…

8 opmerkingen:

  1. Ik wil je complimenteren! Echt goed bezig. Het is niet makkelijk, spreekt hier iemand uit ervaring. Zet hem op hoor!

    Tips:
    Veel bewegen.
    Rozijnen eten als je trek hebt
    Alleen je eetpatroon veranderen als die slecht is, anders niet hoor.
    En vetarme dingen op je brood.

    Succes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je we (ik dus) ga ervoor. Vetarm tje dat zou nog beter zijn maar ik neem morgen wel een stukje worst op brood. Net twee mandarijnen op en nu al weer een hongerig gevoel. Dat is zo lastig want dan slaap ik niet en als ik slaap word ik wakker met een knorrende maag en hoofdpijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Peter,
    Geweldig man. Super, die ben je kwijt. Je doet het geweldig. Ik wil je graag een tip geven. Eet 3 hoofdmaaltijden per dag. Je ontbijt, je lunch en diner. Dan 3 tussendoor momenten. Het best is om na acht uur in de avond niets meer te eten zegt men, maar elders lees je weer dat dat achterhaald is. Dus ja, daar zit ik ff mee in de knoop.
    Ik eet gewoon worst, op brood. Schrapje halvarine dus vermijd geen vet omdat je dat ook nodig hebt voor je darmen.
    Elke morgen eet ik 1 boterham. Ron half tien (ontbijt om half zes) neem ik of een appel of twee plakjes ontbijtkoek. 2 Boterhammen voor de lunch met een fruit er bij. Bakkie thee en een glas halfvolle melk. Rond half drie lekker Sultana koekjes bij een bak thee. Op me gemakkie goed kauwen. Diner, nou ik eet alles. Pasta of rijst of aardappelen. Gekookte aardappelen of lekker gebakken in de oven. ( In schrijfjes, of partjes) 5 Minuten voorkoken even droog stomen op bakpapier op de bakplaat. Wat zeezout gemalen, en peper en wat paprika bijvoorbeeld. Sprenkel er wat olijfolie over eventueel stukjes uit en wat knoflook er bij leggen, de smaak komt er toch wel in en 30 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden. Groenten eet ik veel. Echt wel 200 gram maar eet niet altijd alles op. Stukje vlees. En die gewoon in croma of olie met roomboter. Wat bouillon er bij in plaats van gewoon water om een lekkere jus te maken en smikkelen maar. Bij de koffie een gewoon klein koekje of niks en rond negen uur eet ik nog een fruit.
    Tussendoor, water, thee (veel) en koffie. Daar drink ik er zo'n 4 bakken op een dag want ik drink lekker groene of zoethout thee.
    Kanjer, dit gaat je lukken. Jij kan het en dat roken. Geweldig Ik zou willen dat ik al gestopt was. Minder wel inmiddels maar zoals jij ineens stopt? Petje af!!!!!!!!!!!!
    Groetjes Wil en veel succes de nieuwe week

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor!
    Weet je, ik doe met je mee, maar dan start ik maandag. Ik ben een paar kilootjes aangekomen sinds ik gestopt ben met roken (acht maanden terug). Ik durf niet meer op de weegschaal te staan, maar de broeken zitten wat strakker....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja doe gezellig mee, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
    Ben niet extreem aan het lijnen hoor enkel de extra dingen laat ik staan.
    Ik at al niet onwijs veel maar vrij normaal enkel werd ik dik van die extras.

    In de morgen twee boterhammen met zoetigheid en een glas melk.
    Tussen door een stukje fruit
    In de middag twee boterhammen met hartigheid en glas melk
    Avondeten normaal portie, glas wijn erbij en een toetje
    Dan ging het fout want daarna nam ik een hand drop of reep chocolade.
    Halfacht koffie met een grote koek (en dan nog een extra koek toe.
    Negen uur een lekker bakje chips of pinda’s/noten
    Tien uur een bakje vla voor het slapen gaan.

    Die extra dingen heb ik nu geschrapt dus geen hapjes tussendoor die heb ik vervangen door drie mandarijnen voor het slapengaan.
    Maar toch knort mijn maag en ik zou dat wel willen vullen met iets dat niet zo voedt en toch het knorren wegneemt.
    Iemand een tip?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gewoon blijven eten, dat werkt het beste.
    ik begin 's morgens met een snee krente/rozijnenbrood met een dun laagje halvarine en een mok karnemelk.
    om een uur of 10 een mok thee.
    dan lunch met twee boterhammen met kipfilet, achterham of kaas, da's allemaal mager en bevat weinig zout (overigens eten wij brood met minder zout van Jumbo)en een mok thee.
    's middags een kopje koffie of een glas bubbelwater (citroensmaak)
    dan gewoon eten (zonder zout) klein beetje aardappel of pasta, klein stukje vlees en veel groenten.
    's avonds twee kopjes koffie met koek (dat dan weer wel)
    om een uur of negen nemen we een toetje, beetje vla of zo, beetje havermoutpap of rijstepap vind ik ook lekker.
    als tussendoortjes eet ik een appel,peer of worteltjes.
    het is alleen balen dat ik zo slecht loop, ik bouw geen conditie op. volgend jaar kopen we elektrische fietsen, dan kunnen we in ieder geval weer de natuur in.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed zeg!
    Een wandelingetje of een rondje op de fiets erbij...
    dan komt het helemaal goed.
    Ga zo door!

    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Peter, mooi dat die eerste kilo er af is! Ga zo door dankom je er vanzelf.
    Iets wat goed voed maar waar je zeker niet van aankomt is bijvoorbeeld havermoutpap, stukje fruit erdoor gooien...heerlijk!
    Je zit er vol van enhet is ook nog gezond. Havermout is goed voor veel dingen. O.a. voor je cholesterol en je bloeddruk.
    Moet je natuurlijk niet meteen 'n hele liter naar binnen werken want dan kom je misschien wel aan. Nee grapje, TEveel is nooit goed zoals je weet. Ook niet van gezonde dingen.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.