woensdag 28 november 2012

Denk nou niet


Dat ik zo vroom ben en een voorbeeldig leven lijd, want dan heb je het dus mis. De reden dat ik mij aan Jezus vastklamp word gevonden in het besef dat ik er alleen niets van bak.
Ik word veel te dik (105 kilo bij 180cm) is dus echt te veel. Ik vind dat niet leuk, maar snoep graag. Ik steek er dan nog een paar sigaren per dag bij op en voel me dan nog schuldiger omdat te dik en roken al helemaal doodsoorzaak nummer één is. Bij mij gaat het dan altijd tot zo ver en niet verder. Er komt een moment dat ik zeg:”nokken met die hap.”
Dus ik zal stoppen met snoepen, want daar wringt de schoen en de sigaren laten staan. Over en uit met dat gedoe.
Ben nu een week verder en de sigaren mis ik niet. Het snoepen wel. Toch weet ik dat het gaat lukken. Terug naar de 95 kilo (als ex bodybuilder mijn gewicht wat ik jaren had). Dat is dus 10 kilo vet verbranden. Ik wandel, sport en fiets veel om dat een handje te helpen.
Ik geloof niet in de populaire diëten omdat ik massa’s mensen heb zien afvallen en later weer even dik of dikker heb zien worden. Nee je moet iets in je eetpatroon wijzigen besef ik. Voor mij dus na het eten geen ons drop en niet voor het slapengaan even wat pinda’s, chips etc.
Voor alles is een tijd zegt de Prediker en ik weet dat dit de tijd is om mijn lijf in vorm terug te brengen. Heb er zin in en weet dat dit enkel gaat lukken omdat Hij mij kracht geeft. We zullen zien…

14 opmerkingen:

  1. Kijk, dat is de instelling. Dit zal je zeker weten gaan lukken Peter. Ik wil je heel veel succes toe wensen.
    Het begin is er in ieder geval al.
    Groetjes en zet 'm op.
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als jij ruim 50 kilo kwijt kan raken, dan moet ik toch z zeker 10 kilo aankunnen, ahum...

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Oh stop jij ook met de sigaren? Haha

      Verwijderen
    2. Neem er één uit eigen doos....De kilootjes natuurlijk..!!
      ;-)
      Grts irene

      Verwijderen
  3. Succes Peter, zet 'm op, je kunt het vast!
    Ik ben dit jaar in totaal bijna 30 kilootjes kwijtgeraakt en het voelt supergoed.
    Het is een kwestie van nadenken wát en waaróm je iets wil gaan eten.
    Inderdaad je patroon veranderen ja.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OKe ik raak hier extra door in de stemming om mijn vege lijf aan te pakken en heb er nu helemaal zin in. Als ik lees wat jullie allemaal aan gewicht hebben weggewerkt dan moet mij toch zeker die 10 kilo lukken. Ik houd jullie op de hoogte van het verloop...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oeiii als nou die broek straks nog maar past...(sterkte met deze strijd)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kwestie is gewoon stoppen met snoepen, vorig jaar ben ik door ziekte 30 kilo afgevallen. Nu zit ik weer op een voor mij redelijk gewicht van 95 kilo, dat kost mij niet veel moeite, want ik moet opletten met zout. Drop, chips, kant en klare sauzen etc. mag ik simpelweg niet. Maar als ik niet uitkijk kom ik met 'gezond' eten toch aan, omdat ik door mijn slechte nieren snel moe ben (eigenlijk altijd moe ben, beweeg ik al gauw te weinig en dan bouw je, ondanks weinig eten, toch de nodige kilo's om je heen. Hopelijk kan ik in januari de medicijnen laten staan en dan toch een beetje meer conditie opbouwen.
    Maar als je het snoepen laat en veel wandelt, fiets etc. dan moet het lukken, zonder van die rare dieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mee eens Gerrit, beter is gewoon iets te wijzigen in je eetpatroon waardoor je heel rustig wat gewicht kwijtraakt in plaats van hongeren, veel en snel afvallen en dan weer na een jaar op je oude gewicht terug te zijn.

      Verwijderen
  7. Waarom is alles ook zo lekker??!! Bij mij is het een levenslange strijd. In mijn jonge jaren was ik prachtig slank, maar sinds een jaar of 10 zijn de kilo's erbij geslopen....met als resultaat dat ik nu veel te zwaar ben. Ook nog eens 7 maanden geleden gestopt met roken en alweer 7 kilo erbij...... Vorige week ben ik begonnen met "lijnen" en ben 2 kilo afgevallen. Vanmorgen was ik zo duizelig dat ik bijna van m'n graatje ging. Niet van de honger, want die heb ik niet, maar ik denk van het toch ietwat eenzijdige eten. Dieet gaat aan de kant en ik ga nu gewoon op m'n eetgewoontes letten. Ik kijk wel waar ik uitkom, maar ik merk wel dat ik in dezelfde strijd zit als jij. Kilo's moeten eraf, maar alles is zo vreselijk lekker!!! Ik krijg dan ook weer de neiging om te gaan roken, want als ik dat doe dan val ik in no time 10 kilo af......help, het is zóóóó moeilijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Roken en eten heerlijk maar ik wil ze gelijktijdig de kop vermorzelen. Dat roken lukt wel want die twee sigaren op een dag kan ik wel missen maar heb nu al trek weet je wel. Maar ik zou een slappe zak zijn als ik niet vol ga houden. Ik ga maar een glas tomatensap inschenken en ik doe verder niet te streng enkel geen snoep en op mijn vaste snackmoment (nu ongeveer) even een glas sap, dan komt het goed.
    Goed om het gevoel te hebben dat we dit dus met meer mensen doen, dat steunt je toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb nog een tip, een bosje wortelen kopen en als je zin hebt om te snacken een worteltje of een appel pakken, werkt bij mij prima.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.