donderdag 1 november 2012

De duivel en zijn oude moer


Met moeder gaat het niet zo best. Ze in nog altijd niet zindelijk en soms bekruipt mij het gevoel alsof de kinderjaren weer terugkomen als je ouder wordt. Alsof zindelijkheid slechts een korte onderbreking is tussen de pubertijd en de overgang. Word je ouder dan word je kinds en keren ook de luiers vol dampend geweld terug.

Het verpleeghuis is nog altijd bezig om ons te overtuigen dat het beter is als moeder weg gaat. Het geeft niet waarheen, als ze maar weg is. Ik mis de warmte, de liefde, het begrip en de zorgzaamheid die je aan een christelijk tehuis meent te mogen verbinden in dit alles.

Opnieuw gesprekken met mijn zussen waarin men aandringt op vertrek zonder uitkomst te bieden. Zou het waar zijn dat wat je zaait ooit ook weer gaat oogsten? Dan komt Pothoff vast in een kliko container te wonen als ze hulpbehoevend is geworden.

Ik merk dat de intense zorg, het sloffen achter pa aan die veel aandacht opeist, zijn tol gaat vergen. Beetje moe en lusteloos op de bank, dat is wat ik nu doe. Maag speelt op en ik slaap slechter dan normaal. Zaterdag komen Paula haar ouders chinees eten en aangezien hun gezondheid ook tamelijk taant, ook daar verhalen over ziekten, pijnen en moeiten. Vanavond vroeg naar bed en dan zal je zien dat ik over de hel droom met de duivel en zijn oude moer (Potoff) die met getande vorken in de achterwerken van niet zindelijke luier dragende bejaarden prikken onder het uitroepen van:”hier zit een luchtje aan en er is stront aan de knikker….”



8 opmerkingen:

  1. ja ja dromen is wat maar wat denk je als je uit z,on droom wakker word??ik zou voor de zekerheid alvast maar een luier aan doen en een spuitbus extra inslaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een luchtverfrisser die je normaal aan de wcpot hangt in je onderbroek is ook een redelijk alternatief...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nee peter u bent en blijft een kind van God..de vijand heeft niks te zoeken in u dromen maar Gods engelen die waken over jullie

    wow!

    lijkt alsof u mijn gedachten kan lezen.. ik was aan het bidden en ging ook me hart luchten bij de heer...over zoveel zaken.. wij als christen moeten zoveel aanhoren... dat we kunnen moedeloos en lauw raken...

    en al die negative dingen kunnen ons belasten vooral van ongelovigen...

    die niks aan kunnen doen.. want ze kennen jesus christus niet....ze gaan niet naar de bron van levend water.. als hun leven niet goed gaat....blijft bidden...ik wens u zoveel sterkte met uw vader en moeder maar ook voor u huis gezin...weet zeker dat God jullie ook gebruikt om jullie familie dicht bij hem te brengen...groetjes van ons uit arnhem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dromen zijn gelukkig bedrog. ALs de duivel al verschijnt acht, dan denk ik bij mijzelf:"oh ben jij het," en slaap gewoon weer rustig verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie vallen goed in de prijzen, daar word je inderdaad doodmoe van. Sterkte en een prettig weekend, voor zover mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is niet zo raar dat al die zorg voor je ouders zijn tol gaat eisen Peter.
    Dus maar ff lekker uitrusten als je de kans krijgt!
    Sterkte!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is zeker niet raar dat de zorg voor je ouders zijn tol gaat eisen hoor.
    Het is ook schandalig gesteld met de huidige zorg in Nederland. Inderaad, waar is de liefde gebleven voor de medemens en de zorgzaamheid. Nee zo snel mogelijk afserveren.
    Sterkte in dit alles hoor.
    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zorg tja, had er tot nog een toe een redelijk hoge pet van op en nog, maar er zijn er die wel eens wat steekjes laten vallen. Ik hoop dat er toch op de een of andere manier verbetering zal komen in dit alles....

      Verwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.