maandag 22 oktober 2012

Verpleeghuis laat je stikken


Mijn zussen waren in Verpleeghuis Gouwestein en moeder kreeg op bed een bord warm eten. De zuster liep weg maar aangezien mijn moeder liggend niet kan eten, vroeg mijn jongste zus of dit altijd zo gaat?
“Ja ze moest maar zien hoe ze het eten binnenkreeg." Na twee happen schoot er iets verkeerd en kreeg moeder geen adem meer waarop mijn zussen als een speer naar de verpleging renden maar er bleek niemand aanwezig van de verpleging. Aan de balie alarm geslagen en van de andere afdelingen kwamen verpleegsters aanrennen die hulp boden. Pas daarna kwam Pofhoff en haar crew tevoorschijn en stonden een beetje dom bij het tafereel waar mijn moeder met veel geklop op de rug weer tot leven werd gewekt. Alles onder de ontlasting van de consternatie en schrik. Mijn jongst zus was van het geheel zo over haar toeren dat ze alle frustratie over dit verpleeghuis of eigenlijk deze afdeling heeft geventileerd en geroepen dat ze de hele afdeling aan zal klagen wegens wangedrag. Ze kreeg een telefoonnummer van de zuster van de andere afdeling waar ze haar klachten kon uiten want ook zij vond de hele situatie (na deze met mijn twee zussen te hebben doorgesproken te hebben), niet bepaald een goede reclame voor het tehuis. Ik was van deze kwestie niet op de hoogte toen ik een uur later bij moeder op bezoek kwam maar hoorde wel uit het kantoortje van Pothoff verschillende verpleegster inclusief Pothoff te keer gaan als speenvarkens.
Pas later belde Jolanda op om me dit gruwelverhaal te vertellen en viel het kwartje dat het schelden wat uit het kantoortje kwam, met het incident met moeder te maken had. Een aanrader in de zorg dat Gouwestein....

5 opmerkingen:

  1. Ze zijn daar helemaal mesjogge zeg! Schandalig zoals ze met je moeder omgaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verschrikkelijk stelletje incompetente debielen werken daar, ik denk dat ik een gigantische stennis geschopt had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en dat zijn mensen die in de zorg werken? ik heb 3 jaar in een verpleeghuis in arnhem gewerkt (in de keuken) maar heb een voedingassistente paar dingen gezegd (ik was geen christen toen) ik zei gewoon zou je zelf leuk vinden als je iemand jou moeder zou behandeld? tot resultaat dat me chef me aansprak omdat ik me heb bemoeit met dat...waarom studeren mensen een beroep waar ze geen liefde voor hebben? dat is je medemens dienen..als iemand mijn moeder zo had behandelt had ik ook zo gereageert als u zus...wat erg..geen schijn van mensen liefde is te zien zo te horen..sterkte ermee ik meen het...groetjes soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Droevig zeg. Zijn de types die het enkel voor de centen doen ..

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.