zaterdag 13 oktober 2012

Stront genoeg

Pa zit in de shampoohouding op de bank en kijkt lodderig over zijn bril naar mij. “Zo ben je daar “eindelijk,” roept hij. Ik plof neer op de kleverige lederen bank en hij is druk op zoek naar zijn bril en vindt hem na een minuut op zijn hoofd. “Zeg ik ben me toch ziek geweest van die aardappels met kaas die je zussen gemaakt hebben,” klaagt hij. Ik loop al drie dagen compleet leeg. Zouden ze bedorven kaas gebruikt hebben?” Typisch een houding van pa, zelf onderneemt hij niets, doet niets, geeft niets enkel rotopmerkingen en zeikt een ander af waar het maar kan. Hij verzint het gewoon waar je bijstaat maar altijd in het negatieve. De thuiszorg had ditmaal zijn ondergoed gejat/weggemaakt. Het lag gewoon in de kast. De thuiszorg haalde de verkeerde jenever in huis. Het bleek hetzelfde bocht als hij altijd drinkt. De thuiszorg verschoonde hem te veel, meneer wil niet zo veel gewassen worden, en ruikt het liefst als de mosselen die hij eet. Of ik even boven wilde gaan kijken omdat het hele bed volgens zijn zeggen onder de poep zat, oorzaak bedorven kaas in het gerecht dat mijn zusjes eerder deze week voor hem maakte. Ik kan geen poep meer zien en heb eerlijk gezegd strontgenoeg van al die verstoppingen, dan wel spuitpuipende ouders. Ik krijg er onderhand de schijt van. Pa lacht zijn tandeloze mond bloot als ik beneden kom en schenkt een “spatje” in… (foto mijn vader met de vis op 35 jarige leeftijd)

7 opmerkingen:

  1. misschien weet u vader niet wat ie zegt..als mensen veel drinken tast hun hersenen...dat heb ik gelezen..op internet..misschien dat hij toelaat dat u voor hem bidt..als ik zo leest is zijn hart erg verhard..ik weet niet wat ik zou doen in zo'n situatie..in ieder geval probeert niet boos te worden..help niet..ik zal bidden voor u en uw gezin...en zeker voor u vader...fijne weekend..uit arnhem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben zo bang de heel veel mensen niet goed weten wat ze zeggen en doen, ook zonder drank maak je dat mee. Verharden harten tja, het komt overal voor en eigenlijk is er maar EEN die daar raad mee weet. Ook vanaf hier wordt er al 25 jaar gebeden dus een beetje extra gebed kan zeker geen kwaad waarvoor dank...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Peter ik weet niet wat ik hier op moet zeggen soms zeg je te veel en soms zeg je net de verkeerde dingen op het verkeerde moment,maar wij hebben respect voor jullie ,je zal er maar voorstaan.veel wijsheid en geduld toegewenst,cobie en bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Peter,

    Ik heb wel eens moeite om respect voor mijn vader op te brengen, om uiteenlopende redenen maar een vader die altijd negatief is, dat lijkt me erg zwaar. Gisteren vertelde onze overbuurvrouw dat ze vandaag naar haar vader moest. Die had haar woensdag verteld dat hij er zaterdagnacht een eind aan ging maken. Ze moest haar verhaal even aan ons kwijt en het kwam er samengevat op neer dat ze de man haatte; de haat spatte er vanaf. Ze zal wel haar redenen hebben maar dat lijkt me toch het allerergste, dat je je vader haat. Dat doe jij zo te lezen niet; ik vind het knap dat je als je vader zo negatief is nog steeds voor hem zorgt. Ik wens je sterkte.

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank jullie. Neen haten is niet aan de orde. We zijn allemaal mensen met onze vreemde zwakke kanten en als we niet het beste kunnen maken van alles, maken we het beste van wat er nog is, al is het iet veel...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pffff, wat een gedoe hebben jullie, de laatste tijd. Het is wel een beproeving zo, ik had dat gewoon niet gedaan. Mensen haten zal ik nooit doen, ben zelf ook geen heilige, maar ik weet niet of ik daar tegen zou kunnen. misschien had ik de deur gewoon dicht gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.