zondag 21 oktober 2012

Stierf de Heer niet voor griep?


Voelde mij gisteren al niet geheel in orde, maar pas afgelopen nacht sloeg de griep keihard toe. Het begon met geruis in mijn hoofd, maar aangezien mijn denken vaak niet meer is dan op zijn best wat geruis, viel het mij nog niet op dat er meer aan de hand was. Pas toen ik uit een droom ontwaakte waar zowel vader als moeder mij onafgebroken riepen, drong het door dat ik pittige koorts had. 
Pa riep:”Waar blijft mijn borreltje en bonkte de hele tijd met zijn rollator tegen mijn bed, terwijl mijn moeder tot vervelends toe in mijn oor fluisterde:”waarom ben ik toch bij je vader weggegaan?”

Besloot bij het ontwaken midden in de nacht, drie paracetamollen in te nemen, benevens twee shots neusdruppels. Niesde nog even twee muggenhorren uit het raam en zakte toen weg in dromenland. 
Werd pas rond negen uur wakker en voel mij een leeggelopen doedelzak. Op internet de kerkdienst beluistert met een paar koppen koffie om mijn gehavende keel te smeren.
Viel mij plotseling de gedachte binnen dat charismatische christenen die menen dat je als kind van God niet ziek behoeft te zijn, geen moeite hebben met griep! Heeft wellicht te maken met het feit dat dit ons allen treft en ze zelf ook elke jaar wel een paar dagen onder de wol moeten. Voor griep is de Heer dus volgens hen niet gestorven, of is het een gebrek aan geloof waardoor ook zij jaarlijks niet aan de griep en de verkoudheid ontkomen?

P.s foto van mijn vader als tiener

4 opmerkingen:

  1. Waarschijnlijk is het om een soort van medeleven te betuigen met gewone stervelingen,
    zo van wij lijden ook, voor een paar dagen.
    Ze zijn solidair, een paar dagen per jaar.
    Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. is zeker niet een gebrek aan geloof...als mensen worden we allemaal ziek..zijn veel christenen die heel ziek zijn hun hele leven bijna..is hun geloof minder? nee...ik hoor zoveel over dit onderwerp...iedereen heeft een eigen mening over...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap Peter!
    Haha, inderdaad zoals Gerrit zegt...ze zijn 'n paar dagen solidair.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.