donderdag 11 oktober 2012

Meppen in de Geest


Liep tegen een vrouw op wier man haar regelmatig in elkaar meende te moeten meppen. Je hebt van die mannen, het komt meer voor dan wij denken. Zag haar regelmatig met een of meerdere blauwe ogen (al naar gelang hij haar kon raken) rondlopen. Ze waren een huiskring begonnen waar je kon laten bidden voor problemen. Het lag op het puntje van mijn lippen om te vragen of het enkel huiselijk geweld betrof waar voor gebeden werd, maar kon het net inslikken. Vroeg mij af in welk licht je zoiets moet zien? Ze was er erg enthousiast over en veel mensen hadden veel baat bij de nieuwgeboren kring. Zo vertelde ze me. Ik kon hem gerust eens bellen er was ruimte voor mij. Ik kon er altijd aanlopen maar durfde niet. Had in het verleden ook al een kennis die ik hoog had zitten omdat hij zo vroom overkwam. Toen ik hem en zijn vrouw eens een bezoekje wilde brengen kwam ik niet verder dan de voordeur van hun woning omdat er achter die deur zoveel getier en gevloek naar buiten kwam dat ik vreesde voor op zijn minst twee blauwe ogen. Later zag ik ze stevig gearmd over straat lopen en toen Paula en ik hen passeerde sprak zij ons aan omdat onze relatie te koel was in hun ogen. We moesten onze relatie (volgens hen) hoognodig eens verdiepen en waren welkom om eens te zien en horen hoe zij dat deden. Maar daar zagen wij van af want we wisten al hoe ze dat deden en het leek ons te veel van het “goede”. Wij houden onze bruine ogen liever bruin in plaats van blauw.
Gek maar ik vroeg mij af of wij de enige christenen zijn met zulke vreemde ervaringen? Voor hen die interesse hebben in deze kring, ik heb hun kaartje waar met vette letters op is gedrukt:"love never fails"

1 opmerking:

  1. in de bijbel staat duidelijk dat we moeten alles toetsen..ik vroeg ook een keer aan de mevrouw die me heeft nagezorgd tijdens me bekering...paar vragen..de huissamenkomst werd een keer gehouden waar tv aanstond..vreemde mensen in en uit het huis een chaos...ze zijn ermee gestopt ...de huissamenkomsten worden nu gehouden bij getrouwden stellen liever bij pastors huis zelf..en ik vindt dat thuis begint ons christen leven..als je je huis open stelt voor gebed..moet het een plaats van rust en liefde..vooral pasbekeerden kijken naar ons leven..goede punt is dit...er zijn meerdere dingen die ik ook niet snap..maar God is de rechter niet ik..blessings

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.