maandag 8 oktober 2012

Ma moet verhuizen

Ma is toch met de ziekenauto naar het ziekenhuis gebracht voor een groot onderzoek. Het tehuis (gouwestein) loopt al op de zaken vooruit en wil ons (de kinderen) spreken omdat ze de zorg niet meer aankunnen. Ze zal naar een ander tehuis moeten met meer intense zorg. Of wij daar over willen komen praten morgen en of we willen tekenen voor een inschrijving in het tehuis naar keuze. Morgen om tien uur worden wij verwacht. Een lastige kwestie omdat mij eigenlijk als enige nog haar breedbeeld televisie heeft waar ze de ganse dag naar zit te staren. Praten lukt niet meer, want ze zegt door haar dementie de hele tijd hetzelfde. Maar tv kijken is nog altijd haar grote hobby en als ze op een kamer met meerdere mensen komt, dan wordt haar dit ook ontnomen en denk ik dat het flakkerende kaarsje uitgaat. Een lastige kwestie waar je eigenlijk niet voor kan tekenen. Geen idee of er ook een tehuis is waar ze nog wel haar eigen meubeltjes en televisie kan houden, maar we horen het morgen wel.

P.s Nog even huize bloemendaal opgebeld en de vraag voorgelegd of er ook éénpersoonskamers aanwezig zijn aldaar en jawel ze zijn er, maar of die snel beschikbaar zijn is een ander verhaal. We hebben in ieder geval de hoop op toch nog een eigen kamertje. Morgen kon ik bellen met de mevrouw die meer wist rond de klok van negen uur in de morgen. We zullen zien.

5 opmerkingen:

  1. Sterkte Peter met de te nemen beslissing.....Het houdt momenteel niet op bij jullie met vervelende berichten en moeilijke beslissingen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Men zegt wel eens dat je altijd alles gelijk krijgt en ja, daar lijkt het wel op. Morgen weet ik misschien meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, alweer de volgende narigheid dus. Het houdt inderdaad niet op momenteel.
    Wel moeilijk Peter, toen mijn moeder naar zo'n tehuis ging had ze ook niets meer over dan een bed en nachtkastje ( niet eens van haarzelf want dat mocht niet!)Alleen nog 'n foto meen ik dat er op het nachtkastje stond.Daarmee hield het op.
    Sterkte met de beslissing!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou zeg, mijn moeder was opgenomen op de gesloten afdeling van een verpleeghuis. Hier was het een zgn. kleinschalig wonen. Gezamenlijke huiskamer, samenwonen met max. 8 personen,maar ieder wel een eigen kamer, met eigen meubeltjes, koelkastje, enz. Per 2 bewoners een wc/badkamer.'s avonds ging ze liefst niet zo vroeg naar bed. Ze kreeg een glaasje advocaat en wat blokjes kaas op haar kamer geserveerd en zat nog heerlijk een poosje. Let op: dit was echt geen prive-instelling of zo, we hadden niet zoveel keus, maar ze kwam wel goed terecht. Zo kan het dus ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is dus wat zei ook moet hebben een eigen plekje dat lijkt mij toch niet te veel gevraagd dacht ik. Goed dat je het een bevestigd want we hebben straks het gesprek en dat neem ik dan ook even mee in mijn denken...

      Verwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.