zondag 14 oktober 2012

Kaas


Pa staat misselijk boven de wc pot en heeft blijkbaar last van de combinatie jenever en mosselen in het zuur. Ik hoor hem een tijdje te keer gaan op het kleinste kamertje en dan wordt het plotseling erg stil. Ik besluit nog even te wachten maar als het na twee minuten nog stil is, klop ik op de deur van de wc en roep:”Pa wat ben je aan het doen?”
De zware door zware shag en sterke drank ontstane basstem van pa klinkt van onder de toiletdeur door als hij antwoordt:”Ik ben kaas aan het maken.”
Zijn gevoel voor humor heeft hij in ieder geval nog niet verloren. Even later komt hij samen met rollator de kamer weer binnen. Iets bleker dan normaal het geval is maar wel opgelucht. Het gekke is dat pa zijn halve leven al gedronken heeft als een ketellapper, gerookt als een schoorsteen en nog altijd een stel hersenen heeft die alles nog piekfijn herinneren en ma die zulke dingen vanwege haar gezondheid altijd liet staan, niets meer kan en niets meer weet. En dan zeggen ze dat drank ongezond is! Ik vraag mij af of er niet een zeer positieve werking van drank ook uitgaat en niet alleen meer kapot maakt dan je lief is? Tis maar een gedachte hoor, dus hang mij er maar niet aan op…

2 opmerkingen:

  1. drank maak mensen kapot meer dan het waard is..we zullen uiteindelijk aan iets sterven..maar ons hele leven bewust kapot maken is erg...

    mensen verliezen hun eigen waarde..er is geen schaamte meer en wat het lichaamelijk allemaal niet doet..ik ken meer dan 1 persoon die aan nier en lever problemen zijn gestorven..mijn opa heeft zijn hele leven gedronken tot zijn 80 en gestorven op 103 jaar...ja echt waar..heb ik zelf meegemaakt..ik denk dat iedereens conditie is anders..

    vroeger werkte ik maar in de wereld ga je wel eens uit..en dronk ik ...is mijn getuigenis..en de dag dat ik mijn leven aan jesus hebt gegeven..geen druppel meer..prijs god..en roken heb ik nooit..

    sterkte met uw vader en moeder ook...ik reageer als ik kan bij al mijn broeders en zusters..doe ik graag..fijne week meneer peter...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Drank conserveert, misschien is het wel gunstig voor de organen als ze in alcohol drijven. Vroeger woonde in mijn straat een vent die liep op 2 liter jenever per dag, is toch nog in de zeventig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.