zaterdag 20 oktober 2012

Heer van het werk


Soms krijg ik wel eens de indruk dat christenen zo veel van zichzelf moeten. Nee val me nou even niet in de reden ik wil zo graag nog even wat zeggen.
Wij moeten bidden voor de anderen, naar de samenkomst gaan, een of misschien wel liever twee keer op de zondag naar de kerk, de bijbel bestuderen, geven aan de armen, aan evangelisatie deelnemen, het jeugdwerk, ouderen bezoeken, op de kring of allerhande workshops volgen of misschien zelf wel als je charismatisch ben wel met opgeheven handen de Schepper groot maken of in nieuwe tongen spreken en bovenal zoeken naar onze gaven.
Het zal allemaal waar zijn en zijn waarde hebben, maar soms krijg ik wel eens de indruk dat we zo met het werk van de Heer bezig zijn dat we uit het oog verliezen om tijd te nemen en bezig te zijn met de Heer van het werk en dat lijkt mij het allerbelangrijkste. Misschien vergis ik me…

6 opmerkingen:

  1. O je hebt gelijk! Ik heb nu zo wat alles neergelegd en veel meer tijd voor tijd met God. geloof me, het is heerlijk en heel relaxed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je vergist je niet, hierbij moet ik denken aan de waarschuwingen die de engelen van de gemeenten kregen in openbaringen. Ze deden heel veel en heel goede dingen, maar: ik heb tegen u!! De eerste liefde was verzaakt, dat waar het echt om ging.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb zelf de indruk dat wij misschien vaak wel zo fanatiek met het werk van de Heer bezig zijn omdat we het heil toch ergens willen verdienen. Dat is typisch menselijk, maar genade is onverdiende gunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Teveel moeten hou ik niet van eerlijk gezegd. Dus doe, als het even kan,datgene wat ik zelf ook wil.
    En inderdaad, tijd voor de Heer is belangrijker dan de rest en zoals Aline zegt: heerlijk en relaxed.

    Fijne zondag Peter!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.