woensdag 10 oktober 2012

Gelijk hebben

Soms bekruipt mij een gevoel van gelijk te hebben. Gelijk als het over lastige mensen gaat. Gelijk als het gaat om wat men zoal fout doet. Gelijk als het gaat om iedereen eens flink de waarheid te zeggen. Het lucht zo op. Maar altijd als ik in de avond voor het slapen gaan de zaken bij de Schepper breng, smelt mijn kleine gelijk weg als sneeuw voor de zon. We vergeten zo snel (ik ook) dat de maat waar wij mee meten ook direct de maat is waar God ons mee terugmeet. Mijzelf dan ook voorgenomen om minder snel gelijk te hebben en meer open te staan voor het ongelijk van die ander. God doet in Christus hetzelfde met mij en wat ben ik dankbaar dat Hij mijn kleine domme ongelijk altijd in het licht plaatst van zijn genade. Daarin blijkt altijd dat wij mensen allemaal stumpers zijn, die tasten in het licht van Zijn onmetelijke gelijk. Sorry God ik ben een klungel maar dat wist U al…

5 opmerkingen:

  1. Hihi Peter....denk dat we allemaal tot de categorie 'klungels' behoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En hier zit nog zo'n klungel.....of zeg je klungelster???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, sorry maar moet hier hartelijk en ook met enige schaamte om lachen. Welkom bij de klungels! En (altijd weer) Welkom bij Zijn genade..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sluit me erbij aan. Ben ook een stumper en klungel af en toe...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig zijn we met meer en zullen wel een apart plekje in de hemel krijgen voor christenen die zichzelf kennen en ontdekt hebben dat het niet in onszelf zit dat we kinderen Gods mogen zijn, doch enkel en alleen in Hem...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.