woensdag 17 oktober 2012

Erwtensoep en remsporen


De huisarts die invalt voor de vaste arts staat over moeders ziekbed gebogen, benevens mijn jongste zus en de dikke  zuster. Hij zegt dat ze in het geheel niet in staat is een ziekenhuis onderzoek te ondergaan en kijkt vreemd op van het voorstel van het tehuis Gouwestein om haar daaraan te onderwerpen. Toch nog een arts die zaken weet in te schatten op menselijkheid. De dikke leidinggevende staat er beteuterd bij en zucht diep vanuit haar lichaam. Men besluit voorlopig te stoppen met het laxeren en het aan te zien. Er wordt aan een kleine ontsteking gedacht in de darmen. Op de gang roept Pothoff mijn zus nog eens extra na dat de zorg te veel wordt voor het tehuis. Krijg zo langzamerhand de vreemde drang om Pothoff zelf een tijdje op te laten nemen. En dat zijn dan hoofdzusters! Bedoel de dikke en Pothoff. Met vader gaat het vrij goed. Mijn zussen hebben erwtensoep voor hem gemaakt vandaag dus zal hij zich morgen wel in zware dampen hullen en om de herfstwinden aan te vullen zelf ook het oudste geluid der wereld uit het windgat bespelen. Hij belde op om te zeggen dat hij de thuiszorg had boos gemaakt omdat deze te weinig deed in zijn beleven. “Als u zo begint dan hoeft u mij ook niet meer op te bellen als u in de late avond uw bed heeft bevuilt met ontlasting meneer de Mooij,”had deze terecht geantwoord. Hoop dat hij mij aankomende nacht niet uit bed belt om te zeggen dat hij remsporen heeft getrokken op het witte katoen, want dan moet hij maar op de blaren (sporen) zitten (slapen) anders kan ik aan de gang blijven.

2 opmerkingen:

  1. Mijn vrouw zit in de thuiszorg, en er zijn cliënten bij die ze wel achter het behang kan plakken. Ik denk dan hebben die mensen niks geleerd in hun lange leven, dat ze de dag doorbrengen met zanikken en zeiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De spijker op de kop Gerrit. Mensen die zo zeuren zijn niet de fijnste en zouden zelf de handen eens uit de mouwen moeten steken. Je hebt de nemers in het leven en de gevers. De nemers zijn vaak de klagers die zelf niets doen maar wel menen te mogen zaniken over de gevers....

      Verwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.