dinsdag 30 oktober 2012

Echtscheiding


In onze straat alleen al zeker 15% van de mensen gescheiden. Ik vroeg laatst aan een vrouw waarom ze eigenlijk van haar man af wilde omdat het mij een prima kerel leek. Ze gaf als antwoord:”Omdat we als broer en zus met elkaar leven. Hooguit twee keer per maand nog "van dattum", neen, de liefde is vervlogen.”
Daarna liep ze verlokkend heupwiegend met boetserende billen van mij af. Ik keek haar na als een keurslager en dacht er het mijne van.

Toen ik er over nadacht, meende ik dat het leven als broer en zus helemaal zo gek nog niet is. Leef je nou als kat en hond die elkaar de hele tijd in de haren vliegen, dan denk ik oké. Maar wat is er mis met een broer zus relatie? Je kan het als broer en zus heel fijn hebben, dacht ik.

Goed iedere man droomt van een seksleven met zijn partner dat de brokken er van afvliegen en hij aan de lampen slingerend als een Tarzan te keer mag gaan, want zo zijn mannen. Maar als hij er eenmaal zo voorstaat wordt hij dat ook weer zat. Het begeren is immers mooier dan het bezitten.
Ik had een vriend die gehuwd was met zo’n dame met een zogenaamde witte lever. In twee jaar viel hij twintig kilo af en stortte uiteindelijk geheel in. Het was beslist geen broer zus relatie maar meer op genot tussen de lakens gebaseerd. Nou ja niet enkel de lakens, op het strand, in de trein, op de heide, in de bios, op het toilet, in de struiken, achter een boom en in het zwembad onder water en weet ik veel waar hij allemaal te keer moest gaan van zijn onverzadigbare dame. Hij knapte er in ieder geval niet van op.
Ik vroeg mij af welk van de twee relaties nou het dichtst in de buurt van een goed huwelijk komt en waar de meeste liefde, rust, tevredenheid etc van uit lijkt te gaan?


Zeg jij het maar…

2 opmerkingen:

  1. Ik snap er ook geen hol van, bij mij in de straat zijn afgelopen jaar ook twee dames buiten de deur gaan eten. Gevolg: twee kerels en vier kinderen naar de kloten.
    Aan één van de dames gevraagd, naar het waarom van deze operatie; het was haar overkomen, ze was verliefd op een ander geworden.
    Verliefd worden is een prettige bezigheid en is mij ook meerdere malen overkomen en toch al 39 jaar bij mijn vrouw. Verliefdheid gaat namelijk over. En seks is leuk op zijn tijd, maar elke dag en overal? Nee bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar Gerrit. We zien allemaal wel eens iets waarvan wij denken: nou, daar krijg je zeker geen pukkels van. Maar de prijs die een ander moet betalen om jou lusten te bevredigen is torenhoog. En die prijs wordt altijd door anderen betaald. Verliefd worden is iets dat je moet voeden en als je het niet voedt en je koppetje er bij weet te houden dat er thuis ook een "eva" zit aan wie je trouw beloofde, ook al ziet ze er niet meer zo uit als 30 jaar geleden.
    Dat gaat ook voor ons mannen op. ZO rond de 50e willen die nog al eens menen dat het nu of nooit is. Met harige dikke buiken achter de meiden an. Tja, leuk maar een ander betaalt de prijs en je wordt er uiteindelijk zo moe van, dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.