maandag 29 oktober 2012

Droge en natte worsten


Pa belde om te vragen hoe het zat met zijn beugels die hij overal in het huis wil hebben. Hij zal nog even moeten wachten want ik heb die beugels niet in mijn broekzak zitten. De paardenworst was te droog en de leverworst te nat. Hij was er winderig van met afwisselend droge en natte winden. Nou ja, dat zei hij. Vreselijk wat een gezeur. Of ik ook nog een verse liter schavuitenwater mee wilde nemen als ik kwam. Gevolgd door een : “tot morgen,” waarmee hij bepaalt wanneer ik langs moet komen. En hij voegde er nog aan toe dat ik de boormachine niet moet vergeten, als stille hint dat ik op moet schieten met die beugels die hij drie dagen geleden verzonnen heeft. Soms krijg ik een gevoel of ik de vader ben en hij de zoon. Het zal wel aan mij liggen. Je ouders eren is een bijbels gebod en ik moet diep tasten om de man die mij het leven tot twee maanden geleden enkel zuur maakte, zoveel aandacht te geven. Schoot me te binnen dat de 19 jaar dat Paula en ik hier op de Goudseweg 26 wonen, “pa” nog nooit langs geweest is. Als je zo gaat denken, dan moet je wel even slikken en zelf ook een behoorlijk poepie laten schieten...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.