donderdag 11 oktober 2012

De stervenskamer


Mevrouw Pothoff van het verpleeghuis Gouwestein is er alles aan gelegen om mijn moeder zo snel mogelijk weg te krijgen uit het tehuis. Ze belt stad en land of af of er ergens een plekje is te vinden waar ze haar kunnen lozen.
We hadden eerder deze week afgesproken dat ma op een wachtlijst zo komen voor een eenpersoonskamer, maar nu belt ze mijn zus Carla op dat ze op de zogenaamde terminaalkamer kan van een verpleeghuis in Gouda. Ze vertelde er nog bij dat mijn zusje direct moest beslissen want men stond in de rij (aldus Pothoff) om daar in die stervenskamer te mogen wonen. Zoiets noemen wij nu met recht een sterfhuisconstructie.
Daar plaatsen ze de stervende mensen en daar kan moeder wel heen, enkel als er iemand dood aan het gaan is moet ze er een korte tijd af, om dan later weer daar waar net iemand is gestorven, terug te mogen naar de sfeervolle gezellige kamer. Het valt nog mee dat ze moeder niet gelijk in een kist willen leggen. Het is werkelijk ten hemel schreiend wat mevrouw Pothoff aan lugubere ideeën heeft om moeder de lozen! En dat heet dan een "christelijk tehuis"... Is dat mens gek of zo? Nog even en ik ontplof! Heb doorgegeven dat mevrouw Pothoff er zelf maar moet gaan liggen of een van haar dierbaren. Die kist krijgt ze er van mij dan gratis bij..

5 opmerkingen:

  1. Nou jaaaaaa, dat is niet normaal meer wat mevrouw Pothoff nu probeert!! Daar moet je toch niet aan denken dat zoiets door zou gaan!
    Goed geantwoordt Peter, laat haar daar zelf maar gaan liggen.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ellende allemaal, jullie krijgen heel wat op je dak zeg. Even iets heel anders, bij punt hebben ze de hele boel veranderd. Mijn log ziet er dus anders uit, maar de ellende is dat ik nog geen idee hebt hoe alles werkt, bovendien ben ik een hele zooi kwijt. Ik zal wel zien of ik er nog lol in heb zo, vandaag niet meer in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ten eerste sorry voor de massa's logjes maar ik mot het ook even kwijt en waardeer jullie mening. Als hij anders is dan de mijne dan hoor ik het ook gaarne.
    Gerrit dat is mij ook overkomen toen ik een weblog had bij het zo genaamde steepjesweblog.nl, waar we 10 weken niet konden webloggen omdat de migratie totaal op een hoop zat en niets werkte. Ben toen maar opnieuw begonnen bij punt maar omdat je daar niet kan modereren overgestapt naar blogspot..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Peter,

    Volgens mij ben je boos en niet zo'n beetje ook. Kan me dat na lezing ook heel goed voorstellen. Sterkte ermee.

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeft dat gekke mens weer naar mijn zus gebeld om haar te overtuigen van de gedachte dat het kamertje waar mensen sterven een goede plek is voor moeder. Nou ja enkel als er iemand dood gaat moet ze er een korte tijd uit om daarna in de stervensdampen van een ander gezellig te kunnen wonen. Ik geloof dat ik de krant eens moet benaderen want die tart alles. Miljarden naar Griekenland en je eigen moeder, tja die moet maar in een kamer gaan wonen waar lijken liggen. Geen wonder dat ik Geert ben gaan stemmen....

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.