vrijdag 12 oktober 2012

Bijgeloof


Een druilerige dag die mij vanmorgen aankeek door het slaapkamerraam als een verloederde vent die zijn vrouw zoekt. Je hebt van die dagen die meteen aanvoelen als link. Je kan het niet logisch onderbouwen, maar ergens voel je dat er op ieder hoekje onheil schuilt. Nee vrees maar niet, ik ben niet bijgelovig geworden, het is slechts een gevoelskwestie. In de verte hoor ik de kerkklokken  luiden in een poging de boze geesten ook dit maal te verjagen, hoezo bijgelovig! Morsen met zout, onder een ladder doorlopen, een zwarte kat die je weg kruist, de scherven die geluk zouden moeten brengen, och er zijn zoveel zaken die op bijgeloof funderen en van nul en geen waarde zijn.
Hoe ga jij eigenlijk om met bijgeloof? Lach je er om of hecht je aan sommige zaken toch waarde?

2 opmerkingen:

  1. Nee,hecht er geen waarde aan eerlijk gezegd.
    Op vrijdag de dertiende loop ik ook rustig onder een ladder door als dat zo uitkomt.

    Goed weekend!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zal ik zeggen....
    Ik ben geboren op vrijdag de 13e.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.