woensdag 5 september 2012

Wassen

Pa’s ondergoed hangt hier aan de lijn. Ondergoed met gaten. Ben dus maar naar de stad gegaan om wat nieuwe onderbroeken en hemden te kopen. Ook maar een nieuw horloge. Het oude moest met een koevoet en een schroevendraaier van zijn pols worden genomen. Helemaal aangekoekt en onvoorstelbaar vuil.”Die is er in geen jaren afgeweest,” riep de verpleging jolig. “Hij is nog wel bij de tijd,” voegde een broeder met harige armen er aan toe. Hij wilde de extra tranquilizer die hij thuis nog had liggen graag hebben en wat is dan wijs? Heb een half doosje meegenomen want hij mocht er thuis zes per dag en hier maar twee. Misschien niet slim maar zou jij een stervende man zoiets onthouden? Nog even en hij vraagt een van de vele flessen jenever die ik in huis vond, mee te nemen. Wat doe je dan? Schenk je hem nog eens in of zeg je vroom:”nee pa dat is niet goed voor je?” Niets is meer goed en hij zuipt al zijn halve leven dagelijks liefst een fles...

6 opmerkingen:

  1. Ja, dat zijn dan van die dillema's waar je voor komt te staan. Een stervende iets onthouden wat hij graag wil.. denk dat ik ook het spul mee zou nemen eerlijk gezegd. Idd niet slim misschien maar ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wij moeten ook niet op de plaats van een rechter willen gaan zitten ,maar zelf denk ik dat je in z,on geval de weg van je hart maar moet volgen en proberen niet achterom te kijken maar heel voorzichtig naar voren,hoe gaan we verder.bijvoorbeeld???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja blijft lastig zoiets. IK hop vrijdag van de artsen te horen hoe nu verder en wat er nog mogelijk is. Hoop dat ze hem niet als hij op zal knappen op huis aan sturen want dan beginnen de poppen pas echt te dansen. Maar ja, leg dat maar eens uit aan een arts met fijne ouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moeilijk hoor.
    Zouden de artsen er helemaal geen begrip voor hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pfff , wat zit jij en je vrouw in een moeilijke situatie .
    Ik hoop van harte dat je vader in een verzorgingstehuis komt.
    Zodat je niet voor de verzorging komt te staan ,wat ik jaren hebt gedaan voor mijn moedertje.Dat was niet altijd gemakkelijk en ik heb een hoop moeten slikken van haar.
    Ik heb je vorige logjes ook gelezen, en ik heb diep respect voor je ( jullie) .
    Ik wens jullie veel kracht de komende tijd.
    Lieve groet
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moeilijk, moeilijk, ben een paar dagen niet geweest, maar je hebt een hoop sores op je dak. Hopelijk kan hij in een verpleeghuis terecht, zo'n man kan niet alleen wonen lijkt me. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.