donderdag 6 september 2012

Oude pa


Ik ga te veel want hij wordt brutaler. Een lieve zuster die ik ken en in het ziekenhuis sprak ging even voor mij informeren hoe de zaken er voorstonden en vertelde mij dat er vrijdagmiddag a.s een gesprek met de arts zou plaatsvinden waarbij het fijn zou zijn als ik er bij was. Ze kwam het even lief aan zijn ziekbed mededelen en pa deed lief terug. Tot ze weg was. Toen begon hij met een mond zonder tanden te murmelen dat het een pokkewijf was, een feeks, een heks en meer lelijks. “En jullie kinderen zijn ook altijd erg slecht voor mij geweest,” voegde hij er nog aan toe. “En voor je moeder zijn jullie ook schandalig slecht geweest.” “Ik merk dat de door mij meegebrachte pillen in ieder geval geen positief effect hebben op “pa”.  Heb me dan ook voorgenomen om hem even twee dagen met rust te laten en enkel op vrijdagmiddag te gaan horen wat die arts te vertellen heeft.
P.s “artsen komen ook vaak uit een ei,” riep hij nog. Er liep net een arts langs op de gang en toen ik hem passeerde groette ik hem. Hij zei niets terug, keek enkel hooghartig terug. Misschien heeft “pa” op het punt van artsen wel een beetje gelijk. Maar al te vaak zijn het geen mensen mensen en dat zou elke arts verplicht moeten zijn om zijn beroep uit te oefenen….

7 opmerkingen:

  1. het is wel heel fijn om bij dat gesprek te zijn dan kan je misschien nog een beetje bijsturen want als het alleen op info van Pa afhangt dan wilt hij natuurlijk naar huis,maar in dit geval zijn er mischien "betere"ja tussen aanhalingstekens ,oplossingen. sterkte met dit proses van op afstand begeleiden.wij denken aan jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ik nodig die sterkte kreeg net een telfoontje dat heer dokter niet kan om 14.00 uur en het wordt 12.00 uur. We zullen zien...

      Verwijderen
  2. Doet mij denken aan wat mijn man ooit zei: een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.
    Het moet erg moeilijk zijn voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps...niet helemaal mee eens..... M'n eigen zoon is arts en hij is echt heel lief en niet hooghartig en een mensen-mens en heeft aandacht voor je......uuuuhhhh ik sla een beetje door geloof ik....

    Hoop voor je dat je een goed gesprek zult hebben morgen Peter en dat het duidelijk zal worden hoe het er voorstaat....ik bid voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb erg veel met artsen te maken gehad en moet van mijn hart dat de meeste van hen eigenwijze, onverschillige, over je hoofd pratende vreemdelingen zijn, die de indruk wekken of het over een mixer gaat die stuk is als ze aan je bed staan te kwekken om hun rondes. Onnodig te zeggen dat de uitzondering de regel bevestigen zal...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een eigenwijs menneke, maar net wat je zei: een vos.......
    Ervaring met arrogante artsen heb ik ook, met name KNO artsen.
    Met internisten/nierartsen heb ik echt goede ervaringen, de artsen in Ede zijn geweldig, aardig, nemen de tijd en maken zelfs een geintje op zijn tijd.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.