woensdag 19 september 2012

Een loopje


Ben druk bezig op mijn werk als ik telefoon krijg dat de thuiszorg er niet in kan bij pa. Dus weer op de fiets naar de Woudstraat en daar zit een stevige thuishulp voor de deur op een bankje. Hij doet niet open en dus heeft ze mij gebeld. Ook de buren zijn het zat medewerking te verlenen en drie maal per dag de sleutel die in hun bezit is paraat te houden voor thuiszorgers. Ze hebben de sleutel teruggegeven met de boodschap dat ze het te veel vinden. Begrijpelijk allemaal want je kan niet van de buren verlangen dat ze zulke offers brengen.
Precies op het moment dat ik de sleutel in het slot steek doet pa de deur wel open en kunnen we naar binnen. De klok wijst kwart over elf aan dus hij neemt een beetje een loopje met ons want hij weet heel goed dat de thuiszorg altijd trouw rond de klok van elf uur komt en hij heeft alle tijd om de deur vast op een kier te zetten.Voel me langzaamaan toch steeds meer gebruikt door pa. De jaren dat hij mij vervloekte liggen nog maar een paar weken achter ons en ergens heb ik alsmaar het gevoel gebruikt, ja misbruikt te worden. De vraag komt op waar de grens ligt omdat hij nu alle aandacht opeist en ik al heel de week niet bij mijn moeder geweest ben. Terwijl ik dit schrijf gaat opnieuw de telefoon. Het is negen uur in de avond en opnieuw de thuiszorg die er in wil. Weer op de fiets naar "pa'...

5 opmerkingen:

  1. Ja, pas op want idd doen ook 'oudere'mensen dat..een loopje met je nemen. Beetje aandacht vragen misschien? Goedje eigen grenzen in de gaten houden Peter. Je vader kan ook zo'n kastje kopen die aan de buitenmuur gemaakt kan worden, bij de deur, daar kan de sleutel ingelegd worden.
    Daar zit een code op die jezelf in kan stellen. Die code geef je dan door aan de thuiszorg zodat ze zelf de sleutel kunnen pakken als je vader niet opendoet. Is echt handig. Die hadden wij ook toen ik zelf niets kon en m'n man naar z'n werk was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja klopt wat je zegt de thuiszorg heeft dit ook al aangeraden dus het kastje zal er nu wel snel komen als het nog zin heeft want eigenlijk is dit niet langer (pa alleen) verantwoordelijk, maar de keus ligt bij hem dat is het probleem...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geef goed je grenzen aan Peter en laat er niet overheen walsen......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gedoe, weet eigenlijk niet hoe ik het aan zou pakken, maar dat ie je in de maling neemt is wel duidelijk. Waarschijnlijk probeert hij uit, hoever hij kan gaan bij de familie en hulpverlening. Zo'n kastje is wel makkelijk, werkt mijn vrouw ook veel mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.