zondag 30 september 2012

Citroenbrandewijn


Pa wil twee flessen citroenbrandewijn die er volgens hem inglijden als snoepjes. Of ik ze even wil halen want hij heeft nog maar een halve liter in huis (vrijdag) en 1.5 liter jenever en komt daar het weekeind niet mee door.
Dus ik haal dat gele spul en hij is even zielsgelukkig met zijn voorraadje drank. Of ik de rommel in de schuur (een compleet machinepark aan apparaten waarmede hij 30 jaar geleden glas sleep) niet mee wil nemen?
Ik zeg:”Pa daar mot ik een vrachtwagen voor halen om dat weg te krijgen en toen ik het vijftien jaar geleden wilde kopen van u, de afspraak rond was en ik voor de deur stond om het op te laden, riep u lachend:”Haha klootzak je kan je geld houden, de koop gaat niet door.”
Hij wist er volgens zijn eigen zeggen niets meer van en schonk nog eens in. Om het gesprek wat op gang te brengen vroeg ik:”hebt u nou leuke buren?” Hij veerde op en riep meteen:”die vent slaat elke dag zijn wijf verrot, ik hoor haar dan door de muren gillen.”
In al die keren dat ik geweest ben heb ik nooit wat gehoord, dus pa’s fantasie is weer op volle toeren.
Je hebt vreemde mensen hoor die van iedereen iets de wereld in blazen wat niet waar is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.