woensdag 15 augustus 2012

Veel te warm om te webloggen


Bedacht wel dat wij niets aan de genade kunnen toevoegen. We hebben allemaal de vreemde neiging om zaken toe te voegen waardoor we behouden worden. Gek eigenlijk. Niet buitenspelen op zondag, lopend naar de kerk, in het donker gekleed gaan, in tongen bidden, een zekere bijbelvertaling zien als enigst middel van de redding, een bepaalde kerk zien als middel tot redding,  ach de lijst in onwijs lang. Het offer van Jezus Christus was en is voldoende. Daar voegen wij niets aan toe en kunnen er niets aan af doen. Beseffen wij wel wat het wil zeggen:”Het is volbracht" of voegen wij ook zaken toe aan het heilsplan? 

7 opmerkingen:

  1. Hallo Peter, inderdaad, het is warm. Ik zit nu een beetje in de koelte. Toen ik je stukje las, och, och, dan vliegen de gedachten door mijn hoofd. En ik heb het ook meegemaakt, en er aan meegedaan, allerlei regeltjes, net of het offer van de Here Jezus niet genoeg is. Vaak ook nog in onschuld, maar toch...Soms moet ik nog steeds uitkijken om er niet van alles bij te halen, hoe klein sommige dingen ook lijken.
    Misschien komt soms het gevoel naar boven of ik de genade een beetje moet verdienen, terwijl alles volledig volbracht is.
    Tja, Peter, het is soms wel eens goed om zo'n artikeltje te lezen, even weer dat stukje extra. Maar ook een stukje bewustwording, dat we niet met alle regels, her en der en overal, hoeven mee te lopen.

    Peter, Gods Zegen voor jullie beidjes en lieve groet van mij, Esther.
    En nu zou een buitje regen welkom zijn, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nog altijd droog, wel veel wind als na een bordje erwtensoep, maar geen drup. Herkenbaar ook voor mij, we zijn mensen er dat "zelf verdienen" zit erg ingebakken. Haha
    Een groet van mij en dat er toch maar een buitje mag vallen hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tja regels de meeste kan je in niet ene BIJBEL terug vinden dus die zijn zo wie zo overbodig, maar nenigeen heeft er toch maar jaren onder gebukt gegaan en hele groepen nogsteeds,heel jammer eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Precies, er valt niets aan toe te voegen of aan af te dingen! Steek daar maar een lekker sigaartje bij op...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is ook te warm, en in het weekend helemaal, dan maar naar t zwembad.

    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'Mijn genade is u genoeg', zegt Gods Woord. Helaas zoeken we er als mensen soms veel te veel bij voordat we vinden dat het genoeg is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. It is Finished. Jezus meende dat toen Hij aan het kruis zei "Het is Volbracht". Daarom moeten wij gelóven en het goede proberen te doen. En aangezien dat laatste nooit helemaal lukt, of soms helemaal niet.. is het eerste voldoende ...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.