donderdag 9 augustus 2012

Echte gebedsgenezer gezocht!


Een van de grote hamvragen die mij immer op de lippen brandt is deze:’Mensen die de gave van Goddelijke genezing zeggen te hebben gekregen om te genezen gaan nooit eens naar een kinderziekenhuis vol leed om hen te genezen in Jezus naam.

Men claimt dat de gave van genezing nog net zo werkt als in de dagen dat Jezus over deze aarde wandelde. Maar wat deed de Heer wat deze groep zogenaamde gebedsgenezers niet doen? Hij zocht de mensen op en genas eigenlijk iedereen die dat aan Hem vroeg.

Je bent toch wel erg twijfelachtig bezig als je weet dat je die kinderen kan genezen en thuis blijft zitten! Heb je ze wel eens in de ogen gekeken die kale kinderen? Heb je de littekens op hun ziel gezien toen bleek dat het leven geen speeltuin maar een lijdensweg bleek te zijn? Heb je de tranen uit de ogen van ouders zien stromen toen het witte kistje zakte in de aarde?

Als jij de gave van genezing hebt en weet dat de liefde tot de naaste net zo veel van belang is als je liefde tot God, waarom bezoek jij dan die kankerpatiëntjes niet?

Ik zal het je zeggen:”Omdat al die zogenaamde genezingen slechts plaats vinden binnen een bepaalde setting van geestelijke manipulatie en nooit te controleren zijn op echtheid!
Mocht jij anders menen, ga met mij mee naar het kinderziekenhuis en laat zien dat ik en velen anderen met mij, ongelijk hebben….
Ik daag u uit!!!!

15 opmerkingen:

  1. Je slaat de spijker op de kop! Ga eens kijken bij de échte zieken en bid daar om genezing!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij deze is Jan Z. dus van harte uitgenodigd... Het ergste is dat vele zieken die het al zo zwaar hebben, door de teleurstelling wèèr een illusie armer zijn. Maar beste mensen, het ligt echt niet aan een gebrek aan geloof. Genezing komt van God. Het is enkel Genade!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Clint Eastwood10 augustus 2012 06:09
      Op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen GENEZEN worden! Dat is wat de bijbel zegt en ook: Heeft iemand onder u leed te dragen? Laat hij bidden. Is iemand blij te moede? Laat hij lofzingen. 14 Is er iemand bij u ziek? Laat hij dan de oudsten der gemeente tot zich roepen, opdat zij over hem een gebed uitspreken en hem met olie zalven in de naam des Heren. 15 En het gelovige gebed zal de lijder gezond maken, en de Here zal hem oprichten.
      Let op, hier staat dus dat het gelovig gebed van de BIDDER de mens zal gezond maken en dus niet af gaan schuiven dat het weer aan de zieke ligt.

      Verwijderen
    2. Precies. Helaas zijn veel van deze figuren iets teveel belust op roem. Bewust, misschien onbewust. Hoe dan ook, het richt veel schade aan.

      Verwijderen
  3. Juist Peter, het ligt niet aan veel of weinig geloof hebben. In Johannes 9 staat de genezing van de blindgeborene beschreven. Wat opvalt is dat deze man helemaal niet wist wie Jezus was. In vers 25 zegt hij:"Of hij een zondaar is weet ik niet; een ding weet ik, dat ik, die blind was, nu zien kan".
    In vers 35 en 36 staat: Jezus hoorde, dat zij hem uitgeworpen hadden, en Hij zeide, toen Hij hem aantrof: Gelooft gij in de Zoon des mensen? Hij antwoordde en zeide: En wie is Hij Here, dat ik in Hem moge geloven?"
    Overduidelijk is hier dat deze man Jezus niet kende en dus ook niet in Hem en Zijn kracht kon geloven...... Hoe kun je dan beweren dat iemand alleen genezen zal, als die persoon maar véél en gróót geloofd...... Dat heeft er allemaal niets mee te maken. Genezing geschiedt alleen als God het wil....Hij is soeverein en bepaalt de dingen.....níét wij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik daag je uit zeg je? heeft mijn dochter op facebook gezet, samen met dat vreselijke ilmpje van Benny hinn, of zo. Ik daag je uit! Uitdagend.
    Kan alleen maar zeggen dat je gelijk heb...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat ik hierin gelijk lijkt te hebben omdat er zoveel mensen die toch al een zwaar kruis hebben te dragen een nog zwaarder kruis mee moeten sjouwen omdat er bepaalde individuen zijn die zoveel stuk maken omdat ze bedrog verkopen ter ere van zichzelf.

      Verwijderen
  5. mensen moeten hier niet mee spotten en ilusies oproepen. net wat jij zegt laten ze maar eens met je meegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb een vriend in en rolstoel, ik daag elke gebedsgenezer uit om hem in Jezus naam te genezen. En ja, het is in zijn geval duidelijk zichtbaar wat hij heeft en het is niet iets onzichtbaar aanwezig. Ik hoor graag van u wanneer u komt en dan niet even bidden en hem ziek achterlaten maar doorgaan op grond van uw geloof tot hij genezen is. Ik hoor gaarne van u...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kunnen we hieruit concluderen dat er alleen valse gebedsgenezers zijn? Misschien is de term 'gebedsgenezer' sowieso fout. Kunnen we vaststellen dat de genezende kracht van God niet werkt?

    Beste Clint, geloof je dat we door een simpel gebed - ongeacht wie we zijn, als we maar in God geloven en daarnaar handelen - we God Zijn genezende kracht mogen uitspreken over anderen hun leven?

    Ik ben benieuwd. Let me know.

    Naomi van www.newsofpeace.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat God alles kan, dat vooropgesteld, Hij kan op Zijn tijd en om Zijn redenen nog altijd mensen genezen. Dat zien we Hem druppelsgewijs ook door heel de heilsgeschiedenis doen. Maar of we moeten stellen dat er nu mensen onder ons zijn met de gave van genezing (ja die zelfs zoals de bijbel zegt) grotere wonderen doen dat Jezus zelf, dan zeg ik:”waar zijn ze dan? Ik ken ze niet! Ik ken wel veel mensen die beweren deze gave te hebben, met mensen bidden en 99,9% weer even ziek, maar met een probleem er vaak bij weer huiswaarts sturen (heb ik geen geloof, denkt de zieke dan)…
    Die 0,1 % die wel genezen zegt te zijn, blijken eigenlijk altijd op hoge uitzonderingen na, mensen met niet zichtbare klachten. Om kort te gaan, geen scheel oog, geen man/vrouw die een been mist, een arm mist, een hand mist etc.
    Wat leert ons dit? Zeg het zelf maar…

    Wat de tweede vraag betreft denk ik dat wij de gezegende taak hebben dagelijks voor elkander te bidden. Om zoals je zegt daarin genezing te proclameren (beetje zoals de charismatische beweging dat meent te moeten doen) werkt al net zo weinig uit, als het na te laten. Het nadeel van (hardop genezing uitspreken over een zieke (in het nabijzijn van de patiënt) is daarnaast dat hij/zij ook na deze zoveelste poging Gods hand in beweging te krijgen weer moet zien te leven met de gedachte dat God hem dus zelfs via uitgesproken procelatie niet helpen wil.

    Om kort te gaan: bid elke dag voor elkaar, maar laten we niet doen of we iets kunnen afdwingen want alles is genade, ook genezing.
    Bovendien moeten wij ten alle tijden rekening houden met de zieke, iets wat ik altijd vreselijk mis bij gebedsgenezers met hun grote ego. Een charismatische kennis van mij wilde ook bidden met een zieke en in gezag genezing over hem uitspreken. Ik vond dat prima en spreken van geloof mits hij net zolang door zou gaan met bidden die avond dat het ook echt genezen zou. Dat wilde hij niet. Slechts even een ei van geloof leggen en dan mag de patient het verder uitbroeden.
    Wat een verschil met Jezus…

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De genezingsmiljonair BH komt naar Roermond, zie:
    http://www.staatgeschreven.nl/2012/07/30/promo-benny-hinn-miracle-crusade-aug-21-22-2012-in-roermond-netherlands/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Bennie komt? Kunnen wij hem samen niet eens een lesje leren Hans? Vreselijk die man. Met zijn winden van de Geest. Liever nog een wind van erwtensoep dan...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.