maandag 16 juli 2012

Zonden waar je steeds weer in valt


We kennen ze denk ik tot onze schaamte allemaal wel. Van die zonden waarvan de ongelovigen denken: maak jij je daar druk om? Maar wij voelen in ons hart dat ook kleinere zonden, verkeerde gewoonten, ingesleten patronen die nou niet bepaald voorbeeldig zijn, ons in de weg staan bij het verder groeien in geloof. Dat kan op allerhande fronten. Roddel, verkeerde gevoelens of gedachten en dergelijke zaken. Niemand ziet ze maar Hij weet ervan. De boze speelt er handig op in door in je oor te fluisteren: “zie je wel dat je geen kind van God bent, want je bent er weer ingestonken!”Hoe ga jij om met dergelijke lastig af te leren zonden?

7 opmerkingen:

  1. Poehh, daar zeg je nou precies iets waar ik regelmatig over nadenk. Want ja, ik bega toch nog regelmatig degelijke zonden helaas. En dan vraag ik me idd af of ik wel echt 'n kind van God ben. Of ik ooit 'n goed christen zal worden. Hoe ik er verder mee omga? Ik probeer me er bewust van te zijn en het een volgende keer anders te doen. Maar dat lukt niet altijd en dan achteraf denk ik : shit, alweer fout.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja de meeste zeggen:ik ben nou eenmaal zo,neem mij maar zoals ik ben.nou aan me hoela zo kom je er niet vanaf gelukkig als je het geluk hebt dat je echte vrienden en vriendinnen hebt dan wijs je elkaar op deze dingen die je soms zelf niet meer ziet uit gewoonte.en sta je daar ook voor open .en probeer je daar iets aan te veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Peter, even off topic...ik krijg altijd in mijn mailbox alle reacties op mijn blogjes binnen. Nu had jij ook een reactie gegeven op m'n nieuwe stukje over geloven...maar ik zie hem niet meer staan. Mag ik vragen waarom je het weer verwijdert hebt? Toch niet om wat je schreef over kinderen die op ouders moeten kunnen vertrouwen? Dat had je gerust mogen laten staan hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ehh ik heb niets verwijderd voor zover ik weet. Ik zou niet weten waarom, dus ergens is er misschien iets mis gegaan, dat kan gebeuren maar ik was in deze niet de mens die een reactie wegnam, echt niet, dus als hij er niet meer staat maar je hebt hem nog wel in de mailbox kan je hem altijd even terugzetten onder mijn naam. Raar....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, ff proberen dan of mij dat lukt om het terug te zetten onder jouw naam. Bedankt..

      Verwijderen
  5. Herkenbaar, maar ten eerste denk ik dan ook, die aanklacht van; het wordt niks met jou, is echt van de boze en niet van God. God heeft hoopvolle gedachten over ons! Dat te bedenken is al een stap in goede richting.
    Er staat ook, zalig de man die in verzoeking volhard! Het gaat ook om volharding, de rechtvaardige struikelt doch staat weer op! Met deze teksten en er zijn er veel meer te vinden die mij hoop geven, " sla ik terug" als ik die aanklacht merk! Eigenlijk mag je dankbaar zijn dat je opmerkt hoe het met je is, dat is een teken dat je niet onverschillig bent en dat God nog een werk in jou kan/wil doen zodat je nog meer veranderen mag naar Zijn beeld. Ik kreeg eens een sleutelhangertje waar op stond: God houdt van je zoals je bent, maar Hij houdt te veel van je om je zo te laten.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan hier enkel : amen op zeggen Dineke, ik zie het net zo....

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.