zondag 22 juli 2012

Ik volg Jezus omdat Hij…


Altijd alles oplost. Nooit is er een kwestie waarvan Hij zegt, neen daar doe ik niets mee, zoek het maar lekker uit jij.

Altijd zo goed kan luisteren. Massa’s mensen praten maar hoe ik zou moeten leven en wat ik zou moeten doen, maar Jezus luistert slechts en is mij meer waard dan alle antwoorden van de mens.

Mij neemt zoals ik ben. Zovaak merk ik dat mensen mij willen maken als zij zijn. Dat ik moet denken als zij denken, dan pas kan ik hun vriend zijn. Maar bij Jezus mag ik eindelijk zijn die ik ben.

Als enige mij werkelijk kent. Veel mensen zien slechts de buitenkant en menen een stoere vent te zien, maar Jezus spreekt het kind in mij aan, dat altijd aan Zijn hand wil lopen.

Mij nooit veroordeelt, maar altijd vrij wil spreken. Zoveel mensen hebben een veroordeling klaar over mijn leven, maar Hij heeft al deze veroordeling op Zich genomen en betaalde mijn schuld.

Zo goed is in judo. In een paar grepen vloert hij mij en doet mij neerkomen op de zachte grond van de genade. Niet om mij daar te laten liggen, maar om weer op te staan en samen verder te gaan in het gevecht van het leven.

Niet in één bepaalde kerk aanwezig is, zoals veel mensen menen, maar in alle samenkomsten waar Zijn naam geprezen wordt van de partij is.

Niet in de kerk woont, zoals sommige dominees tegen beter weten leren, maar in ons hart na de dienst weer mee naar ons huis gaat en ons nooit zal inruilen voor gebouwen van steen, want Hij woont niet in wat met mensenhanden gemaakt is.

Er altijd is. Je kan zomaar iets tegen Hem zeggen. Hij zegt niet veel terug, slechts het hoognodige, maar wat Hij zegt in de stilte van je hart is meer dan alle woorden van mensen ooit kunnen uitdrukken.


Niet gekomen is om van stoere mensen eitjes te maken, maar om te laten zien dat ware liefde alles overwinnen zal.

Hij een plan met mijn leven heeft.

Waarom volg jij Jezus eigenlijk (niet)?

6 opmerkingen:

  1. Ik dank de Heer dat hierboven geen woord is overdreven. Zolang wìj Hem er niet uittrappen, gaat Jezus mee in ons hart. Aan plaats noch tijd gebonden. De Heer is daar waar wanhopige mensen uit ellende gevallen zijn. In kapotte knieën ziet Hij verlangende harten. Er is Hoop, want Jezus van Nazareth kent je bij naam. Kent je pijn, Hij weet àlles van je, en toch houdt Hij van je. Waar vind je zo'n Vriend?
    "Zo goed is in judo. In een paar grepen vloert hij mij en doet mij neerkomen op de zachte grond van de genade. Niet om mij daar te laten liggen, maar om weer op te staan en samen verder te gaan in het gevecht van het leven."
    -Amèn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...er altijd voor me is, in voor- en tegenspoed, in weer en wind.
    ...altijd van me zal houden en me nooit in de steek zal laten.
    ...me helpt in moeilijke tijden.
    ...de enige is waar ik echt 100% op kan vertrouwen.
    ...me dat eindelijk heeft laten inzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij er gewoon altijd en overal bij mij is ....alleen denk ik wel eens dat ik het alleen kan.....en dan fluit Hij mij terug op zijn manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik volg Jezus omdat ik geloof dat hij voor mij alles heeft ondergaan. Hij is het waard! Toen ik nog niet geloofde dat het voor mij was, kreeg ik er steeds meer verdriet van dat ik Hem bleef afwijzen. Weken achtereen waar ik ook kwam zongen ze psalm 25:wie heeft lust de Heer te vrezen? Toen ben ik gecapituleerd, het is toch voor of tegen tenslotte, en ik heb er geen spijt van, hoewel mijn ervaring is dat er minder strijd was, van familie of medechristenen voor die tijd.
    Maar ik leer nog steeds en soms ben ik nog steeds teleurgesteld in mensen, en dan weet ik dat Hij wil dat ik alleen op Hem vertrouw, en Hij is 100% te vertrouwen. Dat weet ik zeker;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gisteren een dagje weg geweest met Paula en moe in bed in slaap gevallen. Nu weer fris op en boodschappen halen, de dingen van alle dag. Vandaag weer een mooie dag en wat hebben we het nodig na al die regen en donkere wolken van de afgelopen maanden. Ik houd van Hem omdat na alle donkerte van het leven, er op het einde oneindig licht zal zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaha, de Zon der gerechtigheid! daar heb je een hele speciale zonnebril voor nodig;)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.