dinsdag 17 juli 2012

Hoor wie klopt daar kinderen


Nog altijd worden de bewoners van Stolwijkersluis en de Gouderakse dijk in de nacht getrakteerd op bizarre raadselachtige geluiden die soms uren aanhouden en mensen uit de slaap houdt. Op de wind drijven kloppende en klossende geluiden mee die de indruk wekken dat er heuse druïden in de polders van de Krimpenerwaard in de omgeving van Gouda in koperen ketels al dan niet bezig zijn met het vervaardigen van een redelijke toverdrank. Zijn het UFO’s, is het een weerwolf die niet huilt maar klopt tegen de maan, of is het een verklaarbaar verschijnsel, wie het weet mag het zeggen!
Zo langzamerhand gaan de vermoedens wel steeds meer richting de zuiverings installatie waar deze vreemde kloppende geluiden vandaan komen. Of de voormalige Unichema en zelfs de Koudasfaltcentrale komt in aanmerking...
“Leuk is dit niet,” aldus Peter de Mooij:”we moeten al zoveel betalen waterschapsbelastingen en zuiveringsheffingen, als men je nu ook al uit de slaap gaat houden met vreemde klopgeluiden, is dat iets waar ik en veel met mij, beslist niet blij van worden. Of houdt deze nachtelijke verstoring op als de rekening die deze week op de mat viel betaald is?
Voor wie de geluiden eens mee wil beluisteren is het te horen op dit filmpje, wat al een oud filmpje is, omdat de geluiden nu al een paar jaar aan de gang zijn. IK WORD DIT GOED ZAT MENSEN!!!!..



11 opmerkingen:

  1. Nou, dat is echt irritant zeg als je dat 'n paar uur hoort s'nachts!Ik zou die rekening maar snel betalen Peter! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb het al eens eerder in de krant gezet compleet met dit stukje van youtube wat ik met een klein datarecordertje heb opgenomen in de nacht en overdag weer afspeel tegen de achtergrond van onze tuin. Het is vannacht ook weer raak geweest zeker een vol uur niet kunnen slapen en het begon om 3 uur in de nacht. Rekening ligt nog hier die krijgen ze pas als dit vreemde gedoe in de nacht op gaat houden of de druiden stoppen met roeren in de pan....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelijk heb je dat nog even wacht met die rekening, dit is niet normaal zo'n herrie in de nacht.

      Verwijderen
  3. Ik meen dat jij zelf je glas wijn maakte en zelfs een aardige borrel weet te stoken in die koperen ketel van je. Weet je zeker dat je niet al slaapwandelende zelf in die ketel van je staat te roeren Peet?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is inderdaad bloedirritant, waarbij de hoge heren graag de andere kant opkijken.
    Wij hebben 50 jaar in de buurt van Schiphol gewoond, waarbij de vliegtuigen ook soms erg laag overkwamen.
    En als we dan een klacht indienden zeiden ze vrolijk:'u woont in het tolerantiegebied waar de piloten mogen afwijken van hun route".
    Nou niet mijn tolerantiegebied dus!
    Maar ik hoop voor jou dat ze serieus wat aan deze herrie gaan doen.
    Riah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb je daar nu nog last van? Misschien de gemeente eens opbellen of beter nog die waterzuivering aanschrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja het is lastig maar ik zal inderdaad eens zien of er op www een adres te vinden is van het zuiverringsstation...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gemeente heeft reeds een belletje gedaan naar mij en men zegt dat het niet bij de zuivering vandaan komt, maar tot op heden is het het enige bedrijf dat in de polder achter ons huis staat op 300 meter en ik heb me voorgenomen om in de eerstvolgende nacht dat ik weer dit geluid te horen krijg, mij aan te kleden, op de fiets te springen en naar de zuivering te fietsen.
    Wordt vervolgd dus...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op detectivepad dus ;-)....ik ben benieuwd.
      Kan me voorstellen dat je er zelf eens wil kijken op het moment dat je die geluiden hoort.

      Verwijderen
  8. Jeetje Peter , daar ben je mooi klaar mee.
    Daar word je toch helemaal gek van.
    Dan toch maar liever de Cindu die verschrikkelijk kan stinken.
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Is dat nou nog aan de gang, joh. Vorig jaar had je het er al eens over, wat een rotherrie zeg. Daar zouden ze mij ook behorlijk kriegelig mee krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.