vrijdag 13 juli 2012

Ei


Ik verslikte mij in een stukje macaroni toen bleek dat de telefoon voor de derde maal in een jaar tijd dood bleek. Je staat zo om het hand, maar gelukkig deed internet het nog wel (even). Dus je gaat de procedure door om een storing door te geven van de telefoon en vindt op de site van de kpn een telefoonnummer waar je heen kan bellen. Dat is handig als hij het niet doet! Je sloft naar de buren want hun telefoon ligt er nimmer uit, dus ik vermoed enige duivelse inspiratie achter deze wederkerige overleden telefoonlijnen. Je toetst dat nummer dat jij moet betalen om “hun” storing op de kabel door te geven en krijgt geen aardige man of vrouw die je gerust stelt maar een keuzemenu. “Toetst u één als u,”ach je kent het wel…Na je door zeker vijf keuzemenu’s te hebben heen geworsteld is het zaak op te passen want meestal als je net op het punt staat eindelijk een echt mens aan de lijn te krijgen wordt de verbinding verbroken of zoals in mijn geval krijg je een computermens die elke dertig seconden herhaalt:”Even geduld AUB!” Dat “even”  slaat als een tang op een varken want na tien minuten “even” wachten, nog altijd niemand aan de telefoon. Je voelt van de opkomende frustratie dat er een “bruine jongen” naar buiten moet en bedankt de buurvrouw voor het “bellen” en legt neer. Als je op de wc zit tob je over hoe nu verder en na je sanitaire ding te hebben gedaan, slof je naar de andere buurvrouw om je nog eens door die hele meuk aan keuzemenu’s te worstelen. Na een paar minuten aan de lijn weer het bekende:”Een ogenblik geduld AUB te hebben aangehoord, vraagt de oude buurvrouw:”Je belt toch niet naar het buitenland, want dat is duur hoor.” Je grijpt al in je zak naar een briefje van tien om het in haar tandeloze mond te stoppen want je hebt er zo langzamerhand grof geld voor over om eindelijk deze kwestie opgelost te zien. Dan eindelijk een mens aan de lijn. Een Surinaams klinkende vrouw met een lieve stem. Je kunt haar wel zoenen (al dan niet met dikke lippen) als ze je vertelt dat ze morgen om acht uur bij je zijn en dat je om tien uur weer telefoon hebt.
Het is nu “morgen”. Ik zie dat het reeds negen uur is. Nog altijd geen telefoon. Geen reparateur. Geen internet. Komen die mensen van de Kpn uit eieren of zo?
Wordt vervolgd…

4 opmerkingen:

  1. Wat een ellende, het is allemaal prachtig als het werkt, maar brrr als er iets mis is. Moet het afkloppen, maar hier weinig storing.
    Een lekkere blues als troost?

    http://www.youtube.com/watch?v=wTG-bCMG05E

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaaa geweldig verhaal!! Niet dat het zo leuk is voor je, maar je beschrijving werkt gewoon op m'n lachspieren. En het is zó herkenbaar. Laatst hadden wij een akkefietje met firma Pixmania.... We hadden daar iets besteld wat niet voldeed aan de beloften, dus moest de handel teruggestuurd worden.....naar Parijs wel te verstaan en aangetekend...KASSA!!!! Aangezien er geen hout klopte van hun beloften dat we ons geld terug zouden krijgen, heeft Rob echt úren aan de telefoon gehangen om de juiste persoon te pakken te krijgen, om ze daarna te overtuigen van ons gelijk wat betreft de kleine lettertjes dat je je geld terugkrijgt als een apparaat niet voldoet en dat minstens een half uur in de wacht moeten staan en daarna een elektronische stem te horen die doodleuk zegt:'de verbinding wordt nu verbroken', echt níét kan!! Er zijn wel 30 mails verzonden voordat er een regeling getroffen werd (we kregen waardepunten om een ander produkt uit te kiezen....). Kortom: waardeloos bedrijf, koop er alsjeblieft NOOIT iets!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja mensen het s soms om te brullen, maar we leven in een tijd dat er enorme winsten worden gemaakt, maar van enige service is weinig sprake. Bij de banken net eender. Ze hebben het monopolie en wij sloffen daar een beetje achteraan en hopen dat ze ons welgezind willen zijn en we betalen er ook nog voor....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig geschreven! Prachtig!
    Helaas voor jou niet, en ook bij andere providers komt dit voor. Helaas heeft zo'n grapje ons destijds behoorlijk wat geld gekost, en uiteindelijk geëindigd bij een andere provider.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.