zondag 29 juli 2012

Christelijk naturistenkamp gezocht


Zat op een verjaardag en er waren veel onbekende mensen. Raakte in gesprek met een paar en toen ze hoorden waar wij woonden riepen ze enthousiast:”Oh daar hebben wij in Bergambacht een vereniging.” Meende in mijn onschuld leuk te kunnen zijn door te roepen:”Oh daar zit ook een nudistenvereniging, waar oude mensen in hun blote gat met hun vellen lopen te schudden.” Hun gezichten betrokken en een van hen sprak:”Ja dat zijn wij.” Had wel door de grond kunnen zakken maar ja, ze hadden nu kleren aan dus waar had ik ze aan kunnen herkennen? Ze vertelden mij dat de zwaar gereformeerde boeren uit de omgeving nog wel eens oude bijbels (statenvertaling) bij wijze van evangelisatie over het hek wierpen waarachter zij lagen te zonnen. "Handig zo'n met koper beslagen bijbel op je "hersens" of minder edele delen," riep een van de nudisten naar mij, alsof ik de werper was van dit oude "zwaard". 

Ik besloot even op internet te kijken of er misschien een christelijk naturistenkamp bestaat en…. jawel. Dus  voor die mensen die menen dat het weer oké is om in je blote gat rond te lopen, is er hoop. Ik voor mijzelf heb tal van bezwaren tegen dit naturisme die ik niet zal noemen om anderen eerst de ruimte te geven wat te zeggen over dit fenomeen.
Misschien een leuk idee om eens met de bijbelkring heen te gaan?
(sorry dit laatste schreef de oude mens, die even in mijn vingers kroop, ik heb hem er weer onder)

4 opmerkingen:

  1. Dit stukje sluit goed aan bij je vorige stukje....Je moet niet teveel nadenken over wat een christelijk naturistenkamp of wat een naturistenkerkdienst zou betekenen....al die broeders en zusters in hun nakie.....brrrrrr ik griezel al bij het idee! En de gedachten die dán door m'n hoofd gaan.....Heer vergeef me!!
    Maar zonder gekheid: nee ik denk niet dat wij als christenen ons moeten overgeven aan zoiets werelds als een naturistenkamp....ons lichaam is een tempel waar de Heilige Geest woont....ons lichaam is bedoeld voor onze partner en niet voor de ogen (al dan niet begerig) van jan en alleman......ons lichaam is bedoeld om God te eren...... Kortom, wat mij betreft: nee, geen christelijk naturistenkamp.

    Zo, en nu naar de dienst.....o boy, als ik nog maar met 'gewone' ogen naar iedereen kan kijken na dit blogje.....bedankt Peter hahahaaaa!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat het een dolle boel wordt in de kerk als we allemaal als Adam en Eva komen. Nou ja, je kijkt wel met andere ogen naar gemeenteleden. Sommigen zullen nader beschouwd erg meevallen en anderen weer tegen. En je hebt gelijk, ons lichaam is niet voor Jan en al helemaal niet voor alleman. Arme Jan....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt de site van Gan Eden niet goed gelezen : er is geen christelijk naturistenkamp. Christen-naturisten zijn er in vele kerken, (ze vallen alleen niet op met kleren aan). Uit ervaring kan ik je zeggen dat ik ze wel regelmatig tegenkom op naturistenterreinen. Maar lees deze site nogeens serieus door, dan zul je merken dat het niet raar is. Wat wij wel raar vinden is dat je met het warme in de kleren blijft ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ehh wie zegt dat het raar is dan? Geen woorden in de mond leggen van mensen die "raar" nooit gezegd hebben. Over niet goed lezen gesproken! Ik zou zeggen lees het logje en de reacties zelf ook nog eens serieus over... Als Jezus het oke had gevonden in je blote reet rond te lopen had Hij dit zelf ook wel gedaan. Het enige moment dat Hij naakt was, was toen Hij aan het kruis onze schaamte in naaktheid droeg. Wie ogen heeft om te zien begrijpt wat dat wil zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.