vrijdag 15 juni 2012

Vader worden

Ben vandaag vader geworden. Een hele zorg dat wel. Niet mijn eigen vrouw en misschien vinden jullie dat een schande. Dat moet dan maar. Ik had er speciaal een hokje voor gemaakt waar het in kon gebeuren. Een beetje op een plekje dat niet opviel en het opgevuld met zachte dingen waar je lekker op kan “leggen”.  Ik heb er na die tijd niet meer aan gedacht en had het een beetje vergeten, zo kan dat gaan. Ik zag haar wel dagelijks en heb het moment van de bevruchting wel intens beleefd. Het was op een warme dag en ze zat zo met haar zachte achterwerk te draaien dat ik dacht: dat gaat hem worden vandaag. Paula was er niet en ik wilde haar nog roepen maar toen was het al gebeurd. Volgens mij is het een meerling maar ik durf niet te gaan kijken. Dat kost natuurlijk extra geld, maar het kan mij niet schelen. Om kort te gaan; ik heb jonge parkieten. Ik hoop dat ze het redden met dat herfstige weer. Het is het eerste nestje van mama parkiet en soms stoppen ze met voeren en dan baal ik als een stekker.

14 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd Peter, zoveel kindertjes tegelijk. Knap gedaan! En nu hopen dat ze blijven leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En, hoe groot is het nest? Kun je ze zelf niet bijvoeren dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen idee nog niet gekeken. Nou bijvoeren deed ik vroeger wel eens pogingen toe, maar in bijna alle gevallen vruchteloos. Als de ouders het niet willen doen, dan houdt het eigenlijk op. Jammer maar ik heb (niet overdreven) honderden vogels gekweekt en dan word je wel een beetje harder. Tis de natuur....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Overgeleverd aan de natuur. Kan niet mooier eigenlijk.
      Hopelijk is ze een goede moeder-parkiet.

      Verwijderen
    2. Ja ik laat het maar je kan de boel zo verstoren als je er een grote neus indrukt.

      Verwijderen
  4. Ow, ik dag al heeft Peter zijn hoofd niet omgedraaid natuurlijk (nog en veel te dunnen nek), naar zijn mooie buurvrouw zitten kijken en seksualiteit met liefde verward. In een achteraf schuurtje, hokje de liefde bedreven…. nee…, de seks bedreven en later de gevolgen er van constateren. Maar nee Peter zo dom ben jij gelukkig niet en in dat schuurtje staat die harly waar je verliefd op ben haha. (dat kan niet hoor verlieft zijn op een stuk ijzer. Ik weet wel dat er zo over gesproken wordt zo van: ik ben verliefd op een huis, op een auto, op een motor enz. maar feitelijk is dat onjuist). Oké, wat een opluchting het waren parkietjes. Leuk en gefeliciteerd. Maar…uhm… feitelijk ben jij geen vader geworden maar verzorger en ik hoop dat ze in leven blijven. Anders kun je die kleintjes er uithalen en zelf groot brengen dan krijg je tamme parkieten. Dan wordt je misschien nog stiefvader haha. Hebben wij ook wel gedaan toen Ben nog thuis was en parkieten had. Heel leuk om tamme parkieten in huis te laten vliegen. Succes met en geluk met het jongen stel.

    Groeten van Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb helaas een vrije buurvrouw en die is 96 jaar en ondanks ik dol ben op belegen is me dat toch ook te oud Jan. In een hokje de liefde bedrijven ach, klinkt romantisch maar daar zit een prijsje aan op mijn leeftijd en die betaal ik gaarne met eigen vrouw, maar een die niet de mijne is, lijkt mij te duur...

      Verwijderen
  5. Leuk, zo'n nest koters. Parkieten en kanaries kweken was vroeger een hobby van mijn vader. We hadden een grote voliére en een apart schuurtje met de broedplaatsen. Na de dood van mijn vader is dat helaas allemaal weg gegaan, mijn moeder had geen tijd en geld om het allemaal bij te houden en wij waren te jong.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het ook al overgeleverd gekregen Gerrit, gaat vaak toch van vader op zoon.

      Verwijderen
  6. Gefeliciteerd! Je maakte me lekker nieuwsgierig met je verhaal, al dacht ik geen gekke dingen. Nee echt niet! Maar dat het parkietjes zouden zijn! kDacht een geit ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha Aline ik had er zelf lol om maar het zou me niet verwonderen als men vreemde dingen dacht. Was ook een beetje om Jan te plagen want die denkt dat ik de hele dag ehh achter de geit aanloop...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spannend om te kijken hoe de natuur haar gang gaat, ook moeilijk misschien om ons er niet mee te bemoeien als het fout gaat.. Ik weet niet zoveel van parkieten, maar 't lijkt me prachtig mooi zo'n nest!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahahahaaaa die Peter! Pappie geworden van een stel parkietjes.....moet niet gekker worden hoor! Trakteer je nu ook op beschuit-met-muisjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi, hoe is het nu met je kindjes?
    Hier zit de tortelduif van fabian te broeden.
    Hij is mega blij....hopelijk wordt fabian over een dag of 10 dan ook vader. Wij hebben parkieten binnen. Zou leuk zijn, maar denk toch dat ze dan een groter huis moeten hebben en lekker buiten. Of niet soms?

    Gr, Brenda

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.