maandag 18 juni 2012

Hoe ruik jij?


In de bouw komen wel eens walmen voorbij dat je denkt: een wonder dat die vrouw het met zo’n kerel uit kan houden! Zeker in de zomer een veel voorkomend probleem omdat het werken in de bouw ronduit zwaar is. Nou zijn de hedendaagse deodorants best in staat je een dag lang redelijk “fris” te houden, maar de doorsnede bouwvakker is nog maar net het Neanderthalerschap ontgroeid en begint pas te rollen en te sprayen als er al geen houden meer aan is.
Ook onze huizen worden opgeleukt met allerhande geurtjes. Had men vroeger alleen een spuitbus voor het kleinste kamertje om de allergrootste dampen en walmen te verdrijven, tegenwoordig is het mode om door heel het huis geurtjes los te laten. Van stekkers tot potpourri en geurverdampers. Ik vraag mij wel eens af of al die chemische luchtjes nou wel zo gezond zijn als de verpakking zegt dat ze ruiken. De geur van de oceaan in je wc pot is nog tot daar aan toe, maar zodra hij je tot in de slaapkamer achtervolgd is het misschien te veel van het goede. De bijbel leert ons dat wij de geur van Christus mogen verspreiden. Hoe doe jij dat eigenlijk?

10 opmerkingen:

  1. 'De geur van Christus verspreiden', wat een mooie uitdrukking eigenlijk hé. Stel je voor dat mensen een vleugje van Christus kunnen ruiken door ons! Ik ben veel thuis met de kinderen, en ik ben me wel sterk bewust van het feit dat ik als moeder een behoorlijke invloed heb op de 'geestelijke geur' in huis. Ik zing altijd veel, voor wie zou je beter kunnen zingen dan voor je kinderen? En ik probeer in mijn reacties op dingen een voorbeeld te zijn, maar dat lukt nog niet altijd.. gr. Geke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja de kinderen en het gezin zijn eigenlijk een gemeente i in het klein. Veel mensen denken dat de kerk de eerste verplichting is om Christus te delen. Maar ik meen dat je de spijker op de kop slaat als je het hebt over je eigen gezin om daar als eerste deze aanstekelijke geur te verspreiden. Lukt dat niet, dan is het de vraag waar het fout zit? Onnodig te zeggen dat kinderen ook een eigen vrije keus hebben. Je kunt ze enkel de weg wijzen vanwaar jij deze geur hebt ontvangen.

      Verwijderen
  2. Ik probeer er te zijn voor mensen om me heen, een luisterend oor te bieden en als het kan een hulpende hand te geven. Verder probeer ik een goede moeder, echtgenote en kind van mijn Vader te zijn..... En ik gebruik altijd een beetje lekkere parfum ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet ik toch Jose dat jij heerlijk ruikt, haha.

      Verwijderen
  3. Ja, spuitbussen zijn hier niet voor...
    Wij zongen altijd een mooi lied in de gemeente. Het laatste couplet ging zo:

    'Wil mij steeds gebruiken Heer,
    ver weg of heel dichtbij.
    Laat de mensen om mij heen,
    Jezus zien in mij'.

    Dat is een wens/gebed van mij dat de mensen om mij heen Christus mogen zien in wat ik zeg,schrijf en doe of soms juist niet doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi verwoord vind ik. Jammer dat er geen spuitbussen z zijn met de geur van de Koning. ALhoewel de meeste mensen het wellicht zouden vinden stinken. Wij zijn tenslotte voor hen die Hem niet kennen een geur des doods.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij gingen een keer logeren bij een vriend. Zijn ouders waren een wknd weg en hij zei;ach ga maar op hun bed, ze hebben het liever niet, maar dan lig je lekkerder. Dus wij op dat kingsidebed. Halen we onze muggenstekker eruit, vreselijk aan het lekken. Stinkuuun!
    Die vader heeft al zijn pakken laten stomen, haha. We hadden een lekker geurtje verspreid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb jij nog echte muggenstekkers? Mensen wat een vrouw! Hier elke nacht feest en ik maar spuiten met die haarlak uit de spuitbus met muggenspray. Neen dat was het vroeger anders. Even die echte stekkers erin en alle muggen vielen dood van het plafond. Je leefde zelf ook minder lang maar wel prettig zonder muggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jaha met zo.n ding ruikt je partner je vieze adem ook niet meer, is dat probleem ook gelijk opgelost haha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och ja ik poets keurig, heb een goed en verzorgd gebit en mijn vrouw ook en toch moet ik er niet aan denken bij het ontwaken te gaan liggen lebberen. Daar moet ik altijd om lachen in films omdat ze (James bond) na een stevige nachtrust direct weer aan het tongzoenen gaan. Dan denk ik, neen dan heb ik meer met het liedjes van Evers staat op in de morgen:" Van de geur uit je mond, krult de vloerbedekking van de grond." Dat heeft ieder mens helaas, het zal wel door de zonde komen. Haha wat een onderwerp heb je weer teweeg gebracht. Brengt me wel op het idee van een leuk nieuw logje even maken gelijk...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.