zondag 17 juni 2012

Feestjes en kleine vosjes


Soms heb zelfs ik het even te druk om te webloggen. Feestjes, vaderdag allemaal geweldig fijn, maar er hangt een prijsje aan voor mij die ik gaarne betaal, daar niet van. Ik ben daarna zo moe als een hazewindhond na de wedstrijd en van logjes komt dan even niet veel. Op een van deze feestjes de foto’s verzorgt en dat is misschien leuk voor de vele meelezers die nooit iets zeggen, maar toch met plezier lezen en meekijken uit de omgeving. Misschien staat u er wel op, wie zal het zeggen?
Nu enkel regen op mijn hoofd hier waarbij ik op moet passen omdat ik een mooi weer mens ben en van de zon houd. Bij mij zijn het met recht de kleine vosjes die de wijngaard van het leven bederven. Een van de vosjes die mij nu bezighoud is de uitspraak over de werkelijk miljarden aan ontwikkelingshulp waar iedere Nederlander aan meebetaalt en waar volgens de berichten eigenlijk zeer weinig van terecht is gekomen. Soms vraag ik mij wel eens af of al dat geven op die manier eigenlijk wel zin heeft? Wat zeg jij?

14 opmerkingen:

  1. het is net als met de regen: het meeste valt ernaast;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die foto's. Ik meen jou ook gezien te hebben in een pak nog wel!
    Misschien is het goed dat er eens een onderzoek gedaan wordt naar die miljarden ontwikkelingshulp. Hoe is het besteed en waar is het terecht gekomen? Op basis van deze gegevens kunnen we er echt iets zinnigs over zeggen denk ik en kunnen we echt zeggen of we door moeten gaan of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik word oud mensen en dus ga ik gepast naar een feest net als naar de kerk. Het gekke is dat als je als vuilnisman naar een dergelijk feest gaat men je dat niet in dank af zal nemen (terecht) maar ga je in een afgetrapt outfit naar de kerk dan kijkt de Schepper volgens vele naar de binnenkant. En jullie geloven dat nog ook zeker? Ik ga voor:"Wat van binnen zit komt naar buiten." Als ik de mens al eer door netjes gekleed te gaan, hoeveel te meer de Vader in de hemel.

      Verwijderen
    2. Begrijp ik helemaal hoor, ik had het alleen nog nooit gezien dus het viel me op haha..

      Verwijderen
    3. Ja maar ik slaap er dan weer niet in, haha. Eerlijk moet is zeggen dat een oude spijkerbroek mij meer zint. Maar niet op een dergelijk feestje. Dan zou ik mij in de spijkerbroek niet fijn voelen. Naarmate je ouder wordt krijg je toch een gevoel voor dat soort zaken. Vrouwen hebben dat vaak van nature al. Net het bed verschoond en dat doet Paula altijd. Dan zoek ik 20 minuten naar een onderlaken en kan het toch niet vinden. Mannen en vrouwen hebben een andere logica. Ik zou de lakens naast de dekbedovertrekken neerleggen.
      P.s na een uur zoeken lagen ze er ook. Ik keek weer niet goed...

      Verwijderen
  3. Dat geven doen we nu al tientallen jaren en resultaat, ho maar. Stoppen met die ontwikkelingshulp, laten ze zelf maar eens aan de slag gaan. Ze nemen maar een schop of schoffel ter hand ipv een geweer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ondaks dat dit de lading niet geheel dekt, zit er wel een waarheid in die zeker de moeite van het overdenken waar is, meen ik. Laten we wel zijn, men heeft zonder enige remming geslachtsgemeenschap en daar komen talloze kinderen (heeeeeeeel veel buitenechtelijk) van. Laat men nu ook eens blijk geven van een stukje welwillendheid in die zin. Gebruik een condoom.

      Verwijderen
  4. Ik heb er geen probleem mee als er geholpen wordt in de vorm van scholing, microkrediet etc. Maar geen zakken geld in een bodemloze put storten, als ik elke maand 2000 euro gestort krijg, doe ik ook geen zak meer. Vraag me trouwens ook af hoe die Somaliers aan geld komen om de reis hier naar toe te maken. Ik heb sterk het idee dat we er ingeluisd worden met zijn allen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amen Gerrit zo zie ik het ook. Daarom hebben we ook zoveel luie gasten hier die niets doen, nou ja enkel dingen die ze niet moeten doen. Zag net dat de hele wijk wordt aangeveegd door mannen van de gemeente terwijl die gasten met zweetvoeten op een geitenvel liggen. Ik zou zeggen: hup die bezem in hun handen en willen ze niet, oke geen woorden over vuilmaken, geen cent uitkering en elke dag 3 stokslagen.

      Verwijderen
  5. Financiële hulp van overheden zijn grotendeels zinloos. Helaas, want het heeft inmiddels 10-tallen miljarden (ex)keiharde Hollandse guldens gekost..
    De hulp die het meest efficiënt is, is de hulp van kerken. Geheel buiten regeringen om dus. Geen toeval, die Bijbel is helder toch?
    De Kerk is de enige organisatie die werkelijk een Verandering in deze wereld teweeg kan brengen. Echt waar. Dit heb ik ook al eens gezegd in mijn blogje "Plan A" van afgelopen Mei.
    De politiek kan enkel lullen.. het zijn net mensen.. Het is triest, maar helaas, het is zoals het is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja de politiek kletst meer als een kop zonder kip maar het zijn onze eurotjes die daar wegspoelen. Ik ben voor hulp, maar wel zinvolle hulp en anders kan Nederland het geld zelf ook goed gebruiken. Naarmate ik ouder word ga ik steeds meer zien dat de politiek vaak de grootste blaaskaken zijn die makkelijk uitgeven uit onze knip, terwijl ze stevig de hand op die van hun houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een aantal jaar ben ik als diaken werkzaam geweest. Ik heb mogen ervaren dat het ingezamelde geld daadwerkelijk een goede bestemming kan krijgen. Meestal via kleine projecten waar de controle hoog is. Loopt een project eenmaal dan kan de financiële bijdrage stop gezet worden. Dat geeft de mensen (daar en hier) ook vertrouwen dat er iets concreet veranderd. Geen bodemloze put maar (bijvoorbeeld) een put die helder stromend water leverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn te horen dat ook dat voorkomt Anneke, zeker weten. Helaas zijn mijn ervaringen veel minder positief en heb ik een heel ander verhaal waarin gelden voor zaken gebruikt werden die totaal niet rendabel waren. Vooral zendelingen maken het bont in de praktijk. Kostenpost enorm hoog en resultaten zeer schraal....

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.