woensdag 6 juni 2012

Duivelse workshop


Nu we het toch over kleding hebben, de duivel spaart volgens mij sokken, ondergoed en ander lingerie. Laat het me uitleggen en huiver. Ik durf het met een aan zekerheid grenzende stelligheid te beweren, dus wel even in dat licht. Al mijn halve leven verdwijnen er zaken uit mijn kledingkast, ook toen ik vrijgezel was, anders had ik mijn vrouw de schuld kunnen geven en mannen, laten wij eerlijk zijn, dat doen wij vaak en onterecht. Nu mis ik om precies te zijn, een rode sok, een blauwe, een grijze, een groene en een witte. Hoe ik ook zoek, het komt niet terecht. Mijn vrouw mist een bh, verschillende slips (de maat gaat u niets aan, dat is te intiem, wat denkt u wel?), Verschillende sokken en dertig paar panty’s in de loop der tijden.

Eerst dacht ik dat ik mij in de slaap bezondigde aan het nuttigen van deze zaken uit de wasmand, vandaar die rotsmaak in je mond als je wakker wordt, maar bij nader inzien heb ik van die gedachte afgezien. Om een lang verhaal kort te maken, verdenk ik de duivel ervan in de nacht met mijn sokken in allerhande kleuren om zijn harige bokkenpoten te lopen en daar overheen een dertig tal panty’s, wat slips en om de zaak af te maken, een bh. Mocht u hem tegenkomen, toe bestraf hem dan en zeg hem onmiddellijk deze goederen terug te brengen.
U kunt, desgewenst de lijst met verdwenen artikelen hier aanvullen, ik ga er binnenkort een workshop over geven en wie weet is er hoop.
Ik begin:
Sokken
Bh
Slips
Panty’s
En oh ja, deel 12 van mijn elzeviers encyclopedie
Hels word ik ervan...

16 opmerkingen:

  1. Ik heb óók een lijst:
    -sokken
    -shirts
    -slippers
    -boeken
    -boxershorts van m'n zoon
    -bh's
    -dvd's van de serie Left Behind (já dat ie díé meeneemt, dat snap ik nog.....maar de rest van m'n lijstje??!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooo wacht, ik ben nog wat vergeten:
    -bepaalde kabels om aan de pc aan te sluiten (wil ie soms het digitale netwerk platleggen??)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wacht, ik ben nóg iets vergeten......en dat is het meest absurde!!!:
    -een kinderledikantje, foetsie...helemaal verdwenen van de zolder!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha blijkt wel dat de duivel het onwijs druk heeft gehad in huize Rob en Jose. Zou het kunnen, dat hij een kringloop winkel begonnen is?

      Verwijderen
  4. Nou, ik hoop toch echt dat de oorzaak iets anders is dan de duivel, anders is hij hier ook vaak op bezoek geweest. Vooral voor sokken. Ik heb een tas vol met eenzame sokken die hun wederhelft missen. ' k zou zo ook niet kunnen bedenken waarom hij sokken etc. nodig zou hebben,Voor de kou hoeft het niet.
    Hoe kom je eigenlijk op het idee, misschien omdat je er hels van wordt? ( als grapje hoor)
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja hoe kom je er op, ik kreeg een helder moment en dan snel opschrijven Dineke anders ben ik het weer kwijt. Zou het profetisch kunnen zijn?

      Verwijderen
    2. Zoiets móét wel profetisch zijn.....ben héél benieuwd naar je uitleg van deze profetie!! ;-))

      Verwijderen
  5. - favoriete sokken,
    - net die ene foto..
    - dat ene boek,
    - dierbare herinnering uit een ver land,
    - meer dierbare herinneringen.

    Alsof de duvel ermee speelt..
    Maar ja, t meeste is gewoon weggehaald door .. mensen ben ik evengoed bang.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rechter zwemvlies, heel dekbedovertrek, matras, drie stuks snoeischaren en een ondergebit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe kan je nou een heel ondergebit kwijtzijn? Dat heb jij weer....

      Verwijderen
  7. Tijdens het bidden schoot het weg. Zou de vijand het in hebben denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het sokken mysterie. Heel herkenbaar. Hoe meer je hebt hoe meer je kwijt raakt. Misschien heeft het te maken dat de gehele schepping neigt naar chaos en evenwicht.

    Er zijn daklozen die hun hele hebben en houden in een boodschappentas hebben.Een overzichtelijk leven.

    Een bijna ingestorte Adriaan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmm t'is wel een held op sokken, en ik heb dat probleem ook, heb al een apart sokkenwasmandje aangeschaft, raak ik iets minder kwijt. Je moet de duivel altijd een stapje voor zijn, hey. Enne wij hebben bij onze kerk een kringloopwinkel, k'zal daar ook es ff snuffelen want het zou toch wel duivels zijn, om de opbrengst van je ouwe sokken daarvoor te gebruiken. Of ik loop binnenkort op jou rode sokken haha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een sokkenwasmandje!!! Klinkt goed. Duivels simpel als je het mij vraagt. Spreuken 31 ten top...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.