donderdag 24 mei 2012

Worden als de kinderen


Kleine Simons korte beentjes staken uit zijn nog kortere broek toen hij ons met een bezoekje kwam vereren. Op de radio was net een dominee die hevig stond te oreren. “Hij zegt Jezus kwistus”, riep Simon ontzet, want bij hem thuis viert het katholicisme nog hoogtij.
“Weet jij wie Jezus Kwistus is?”  “Nou?” zei ik. “Die kun je op tafel zetten met de kerst.” "Aha," zei ik.
De dominee kwam goed op gang en Simon riep:”Nou zegt hij God, weet jij wie God is?” “Nou?”zei ik. “Dat is de Here Jezus. “Oh”, zei ik.
“En weet je wie de Here Jezus is?” vroeg hij. “Nou?’ vroeg ik. “Er zijn een hele boel onze lieveheersbeestjes maar dat zijn van die kleintjes met stipjes. In de wolken woont een heel grote, die kan het laten sneeuwen.” “Oh”, zei ik.
Grote dingen zijn op de keper beschouwd best simpel. 

7 opmerkingen:

  1. Hoi Peter,

    Uit de mond van kinderen komt waarheid
    Mattheus 21 vers 14.

    Soms dan.

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, in één woord geweldig. Eigenlijk heb ik hier niet veel op te zeggen, gewoon genieten.
    Jezus lof komt uit een kindermond, en Jezus als een groot lieveheersbeest(je), die het ook kan laten sneeuwen. Wat kunnen we daar nou op zeggen,...niets toch.

    Liefs mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tsja... De wijsheid van kinderen hè.
    Nu nog een keer Rome loslaten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach ja the pope. Altijd maar lijntjes snuiven dra hij uit het vliegtuig komt door de knieen en hup, snuiven maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaaaaah wat schattig! Kinderen kunnen zulke rake dingen zeggen, daar kun je alleen maar blij van glimlachen en als volwassenen nog heel veel van leren!

    Have a nice day! Ik ga een dagje met een vriendin shoppen in Den Bosch, dus mijn dagje zal wel nice worden! Tot spreeks!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat vind ik best wel moeilijk, worden als een kind. O, het gebeurd mij wel maar dan krijg ik steevast de opmerking dat ik me als een volwassene moet gedragen. Terwijl juist kinderen over zoveel humor en blijheid beschikken. Wij ouderen zijn dat te vaak kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.