zaterdag 19 mei 2012

Waar is de botox?

Zwangere vrouwen vliegen naar Amerika om hun ongeboren kindje te laten onderzoeken of het wel aan de verwachtingen kan voldoen die pappa en mamma in gedachten hebben. Heeft het een lichamelijke afwijking, is het dan nog wel welkom? Het is een streven naar datgene wat de mens voor ogen heeft. In het kleine zien we het ook terug. Het gebit van de meeste kinderen vertoont een kleine schoonheidfout en hup, de beugel gaat erop. Een rimpel, waar is de botox? Gaan je borsten hangen, dan zijn de siliconen modellen wellicht een redelijke optie en doet pappies “staafmixer” het niet meer, dan zijn er wel blauwe pillen voor die het hijssysteem weer op niveau kunnen brengen, alhoewel er een risico is dat je hart het niet meer trekt. Oud en onvolmaakt is uit. Schoonheid, uiterlijk en bovenal jeugdig is in. De binnenkant is ondergeschikt aan de buitenkant. Modellen op bilboards lachen je toe met hun “photoshopsmile” en schudden hun geretoucheerde onedele delen. We leven in de tijd die in de bijbel gekenmerkt wordt door voorliefde voor jezelf en genot. God wordt vergeten of dood verklaart.  Tot in hoeverre doen wij eigenlijk mee met deze hele gang van zaken? Grijpen we ook naar allerhande kunst en vliegwerk om aan de tijdgeest te gehoorzamen of klinkt het:”gij geheel anders”, ook in dat deel van ons leven als kinderen Gods door…?

7 opmerkingen:

  1. Hedonisme viert hoogtij!!
    Je mòet genieten en zolang mogelijk jong blijven. We leven in een plastic wereldje. Het groeiend aantal lege harten worden gevuld met steeds meer goedkope luxe.. Totdat het geld echt op is ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja en het geld is op. Enkel beseft de massa het nog niet. Op de zaak een gast die riep:"ik heb drieduizend euro vakantiegeld ik ga naar Spanje." Ik vroeg hem of dat alles was wat hij bezat aan gelden? Nou hij had nog 1500 euro op de rekening, dan was het op! Of het niet verstandiger was die 3000 europieten op de bank te zetten? "Ben je gek, wie dan leeft wie dan zorgt en anders kom ik wel bij jullie christenen aankloppen want jullie moeten mij liefhebben en dus..."
      Tja dat was de redenatie van die gast. Moet je nagaan, ze bezitten geen dup en toch hup op vakantie...

      Verwijderen
    2. Tsja, die jeugd van tegenwoordig.. De zgn. "wifi-generatie"; ze groeien op met meer hebbedingetjes dan ooit, maar bezitten straks geen cent. Ik noem het nu, deze tijd, het begin van de eindtijd.

      Verwijderen
  2. Je bent toupetjes vergeten. Ik verlang ook weer naar mijn vroeger aanwezige krullen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Smeer je hoofd in de velpon en dan even rollen in de hondenmand van die golden retriever van je, dan heb je zo weer een kop met blonde krullen...

      Verwijderen
  3. tja een beugel heb ik ook gehad, maar of ik nu knapper ben;)...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je eet misschien makkelijker. Nou ja, ik zal er weinig van willen zeggen hoor als mensen vanwege klachten met eten een beugel nemen. Maar het is meer de norm geworden om een kaarsrecht gebit te hebben. Mooi, zonder meer, maar het is wel weer de maakbaarheid en het grijpen naar het volmaakte en de tandartsen ach ja, die lachen om dit alles. Prediker riep het al, alles is ijdelheid. Een tand die een beetje schreef staat maakt voor mij niet dat de vrouw die hem draagt minder mooi is. Een slecht gebit wel. Brrr...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.