zondag 20 mei 2012

Jesus is my rock & roll


Toen ik nog maar kort christen was en uiting wilde geven aan mijn pasgeboren geloof, kocht ik een sticker met de woorden die Corry ten Boom ooit sprak betreffende haar kijk op rock and roll muziek. Ze zei:”Jesus is My rock and my name is on the roll. Een bijbelse waarheid omdat Jezus onze Rots is en de boekrol waarop onze namen staan in Zijn handen is. Een man bij ons in de straat las de tekst, maar aangezien hij nogal dronk, las hij iets wat er eigenlijk niet stond. Mede daarom kwam het dat hij tijdens een bbq feestje de hele avond met dikke tong:” Jesus is my rock & roll,” zat te blèren in de achtertuin, tot middenin de nacht. Het was voor mij de allereerste keer, dat ik te maken kreeg met spotternij op grond van mijn geloof in de Here Jezus. Bij elke:"Jesus is my rock & roll." schrok ik wakker omdat zijn lallende stem door mijn slaapkamer doorklonk. Omdat hij lid was van de motorbende de helsangels en er een aantal dergelijke figuranten met doodskoppen mee zaten te drinken en te lallen, was de strijd tussen licht en duister helemaal duidelijk.
Spotternij op grond van je geloof, herkenbaar of niet?

10 opmerkingen:

  1. Zeker herkenbaar. Krijgen we daar als Jezusvolgers uiteindelijk niet allemaal mee te maken?
    Denk dat christenen zo ongeveer de meest gehate groep van mensen zijn op deze aardkloot. Waarom? Blijft een raadsel, hoewel, Jezus voorzei het al dus zo gek is het niet. Lastig wel. Zeker als je net tot geloof gekomen bent, lijkt me.
    Mooie uitspraak van tante Corrie! Die kende ik nog niet.
    "In de wereld zul je verdrukking hebben, maar heb goede moed!"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel te mooi weer om te bloggen. Met de motor heerlijk gereden met moeders de vrouw achterop. Jij gaat gewoon maar door en door. Hoorde wel via via dat je oude jonge dominee achter je zat in de Sintjan kerk, klopt dat? Hij vertoont stalkgedrag, dacht ik. Spotternij, op mijn werk vroeger wel als ik als een van de weinige voor mijn brood in gebed ging. Dan zaten ze te gniffelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De hele dag in de polder geweest en macro foto's geschoten. Hoe weet jij dat nou weer dat hij achter ons zat in de kerk? Hij keurde ons geen blik waardig. Ik dacht nog even, straks gaat hij staan tijdens de preek en begint te roepen:"stuur hen weg, deze mensen webloggen christelijk!!!" Maar nee, het viel mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wie bij Jezus hoort, zal geconfronteerd worden met spotternij, pesterij, negeren, vervloeken etc. etc. Het is heel herkenbaar. Sommige mensen beginnen te giechelen en te gniffelen als je laat zien dat je bij Jezus hoort. Sommige mensen willen je niet meer zien of 'ontvrienden' je op facebook of zoiets dergelijks...
    Zoals Hans al zegt: het is al voorzegd door de Heer, dus we moeten ons er eigenlijk niet over verbazen, maar het is wel lastig en pijnlijk soms.

    Had je niet de neiging om je hoofd uit het raam te steken en ze toe te schreeuwen dat ze hun hoofden moesten houden? Ik heb zo'n hekel aan dat geschreeuw en gelal 's-nachts. Onze slaapkamer is op de begane grond en wij worden 's-nachts regelmatig wakker van luidruchtige jongeren die langs onze slaapkamermuur komen scheuren met brommers en geschreeuw en gelal.....vreselijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die aandrang was er wel Jose maar ik dacht er beter niets van te zeggen want dan heb je helemaal de poppen (hellsangels in dit geval) aan het dansen. Moet zeggen dat ik er nu wel erg om kan lachen hoor, maar die avond sliep ik niet lekker. Na die tijd gebeurde het nog wel eens dat als men in de olie was het oude liedje ten gehore werd gebracht, maar daar bleef het verder bij.

      Verwijderen
  5. Je zou verwachten Peter dat ik in uniform (meer) bloot sta aan spotternij. Ik hoor het ook wel van andere Heilssoldaten. Waarschijnlijk heb ik, tot nu toe, een anti spot engel, want ik heb alleen maar goede ervaringen. Wel wordt ik door kinderen uitgemaakt voor politie agent. Meestal wordt door een ouder iemand dan uitgelegd waar ik wel bij hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is gek Adriaan maar de heilsolsaten hebben iets echts over zich, waarmee een normaal mens niet snel zal spotten. Ze hebben in de loop der eeuwen heen ook zoveel credit opgebouwd, dat geeft ze toch een gevoel van respect.

      Verwijderen
  6. Wist je dat er ook een motor" bende" bestaat die christelijk is? Volgens mij komen die samen in hardenberg.
    Zij hebben op hun jasjes teksten staan zoals ride for the Sun geloof ik en ze hebben ook een eigen bijbel.
    De psalmen en het nieuwe testament met allemaal bekeringsverhalen van leden.
    Dacht ik ineens aan toen ik dit stukje las.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hebben al verschillende keren contact met mij gezocht omdat ik goed met de airbrush kan speciaal paint spuiten en een harley rijd. Ik kan er niets aan doen Dineke maar ik krijg de slappe lach van die knapen met hun: wij zijn ruige bikers voor de Heer houding. Ik krijg er altijd het: klop klop gevoel bij. Het lijkt op slagroom maar het smaakt naar klei. Nee niet mijn ding. Een paar vrienden van mij zitten er bij en komen met hun tatoe's over: De Heer rides a Harley en meer van die plakplaatjes wel eens een biertje drinken. Als ze wegrijden bekruipt mij een gevoel van:"Prijs de Heer dat ik daar niet mee in zee ben gegaan." De mannen van de CMA de voormalige Psalm 23 zien er uit als outlaws en zeggen veel ruigpoten te bereiken met de blijde boodschap....

      Verwijderen
  7. Ha,ha, goeie, ik dacht ook al dat het zoiets zou zijn. Ken ze verder niet hoor, maar had er toevallig van gehoord. Ik zou zeggen prijs de Heer dan maar!
    Ha,ha, ik lach nog steeds.

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.