woensdag 9 mei 2012

Intiem soaken


Een vriend van mij belde mij op of ik een avondje kwam soaken. Meende dat hij weer startproblemen had met die oude rottige Volvo van hem en of ik hem kwam helpen met choken. Kwam al snel tot de ontdekking dat het een vergissing was. Het betrof een christelijk iets, zei hij. Vager kon het niet, maar ik ben wel in voor iets vaags en zodoende lig ik nu in een groep mooie en minder mooie vrouwen op een zacht matje op de grond. De stemming is er een die het midden houdt tussen kamperen en “uit je tentje kruipengevoel”, “gezellig met z’n allen in de ballenbakgevoel” en zelfs een van intimiteit, wat met al die dames om je heen, niet zo eenvoudig van je af te schudden is. De bedoeling is dat je je op God concentreert en vol zuigt (soakt) met Gods liefde. Ik kwam helaas niet verder dan de aandrang steeds te moeten onderdrukken een mooie blonde dame met lang haar een kus te willen geven op een niet nader te benoemen plek, maar dat vind God vast niet goed en mijn vrouw nog veel minder, dus ik bleef liggen en voelde me een ei zonder luchtkamer…

Soaken, wat moeten we ermee?

20 opmerkingen:

  1. Hahahaa hihihiii hohohooooo!!! Dat moet ik er mee: LACHEN!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je, het is maar goed dat je niet naast mij lag, hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me meer een klus voor de supersoaker:

    http://uncrate.com/p/2009/02/super-soaker-50.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Gerrit dat is er ook een en nog wel een supersoaker

      Verwijderen
  4. Ha, het lijkt me dat je veel te nuchter bent voor zoiets :)
    Het schijnt wel in opkomst te zijn. Ik heb er geen ervaring mee en weet eerlijk gezegd niet wat ik ermee moet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kwam er met een rood hoofd vandaan en echt, ik was volkomen nuchter.

      Verwijderen
  5. Ook weer zo'n vreemde moderne Pinksteruitvinding. Terwijl je volgezogen wordt met Gods liefde kun je het haast niet meer laten om naar die blonde vrouw naast je staren? Peter, je zult hopelijk weleens diepere ervaringen van vrede met God gehad hebben.
    Nuchter of Emo, de vraag is: Hoe ontvangt God dit?? Is het echt aanbidding? Of de menselijke onophoudelijke drang naar ervaringen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zal er vast van dromen Hans. Bedoel van die blonde vrouw. Hoop dat ik me ook dan beheersen kan maar ik beloof niets. Hoe God dit ontvangen zal? Tja goede vraag. Een andere kennis van mij was in een zekere gemeente waar de helft van als kikkers in het rond sprong, al dan niet onder het slaken van kwaakgeluiden. Hij vroeg mij wat ik had gedaan als ik erbij was. Kwam niet verder dan de domme opmerking op zo'n kikkerende "christen" zijn rug te hebben geklommen en dan maar een beetje rondhobben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kikkers, Katten, Honden, je hoort vanalles en het kan zomaar door het wandelpad hobben.. Maar o wee, als je hen serieus vraagt naar de oorsprong en Geestelijkheid van deze taferelen; dan veranderen ze plots in hongerige Hyena's... Dat vind ik echt heel verdrietig. Ultra charismatici kunnen vaak geen kritiek verdragen. Want dat is voor hun het 'werk' van de heilige Geest onderdrukken of iets dergelijks. Maar wanneer je in tongentaal borrelt en zo nu en dan kwaakt of blaft, ja dan hoor je er helemaal bij.. Moeilijk verhaal.

      Verwijderen
  7. Hyena's,ja ook mijn ervaring/ Een vrouw sprak tegen mijn toen ik haar wees op het onbijbelse ja zelfs meer demonische van dit soort zaken:"en ik vond je altijd zo'n lieve jongen, maar jij hebt een kritische geest. Ik dacht:"ja hoor je praat maar een eind weg. Borrelen in tongentaal klinkt als iets dat een broeder altijd meende te moeten doen tijdens de bidstonden. Hij klonk dan als een buitenboortmotortje. Rikketikketik en rakketakketat en ropppopop. Het zal allemaal wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In een goed huwelijk Peet, mot je niet stoken. Ik heb de indruk dat die vrouwen meest ongelukkig getrouwd zijn en daarom naast je willen liggen met de ogen toe en dan maar dromen. Word wakker pik!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Krijg hier lachstuipjes van... Eh... in de Geest natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kan je nagaan wat er te gebeuren staat als ik naast je lig op de grond en Johan speelt een orgeldeuntje. Dan kom je dus echt niet meer bij. Moeten we zeker eens doen, na een bbq...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Soaken..?? (nog) nooit van gehoord! (ff checken op wiki...) Hmmm, is mij iets te zweverig hoor... bovendien heeft Jezus ons dat dacht ik niet geleerd (je vind het nergens in de Bijbel). Je hoort het idd veel binnen de pinksterbewegingen en is het mn om de Heilige geest te ontvangen? Of te wel in trans raken? Ik houd me liever bij datgene wat Jezus ons heeft geleerd... bidden om de Heilige Geest. Ik houd me liever niet bezig met zulk soort dingen, want het schijnt van oorsprong iets new age achtigs te zijn, en tja, dat is natuurlijk weer niet zo heel goed (nog zacht uitgedrukt)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eens met je Tineke. Ze bedenken steeds weer een nieuw christelijk speeltje maar al te vaak heeft het zijn oorsprong in het alternatieve of zelfs occulte...

      Verwijderen
  12. Het enige wat zich vol Soakt na een dag hard werken zijn m,n sokken en dan trek ik weer een paar frisse aan.......(wel eerst ff de voeten wassen)
    En dan s,avond stille tijd om me vol te eten met manna uit het woord,nee voor mij geen soaken,tongen, of spastische bewegingen,nee in alle rust Zijn woord opsoaken.

    Grtz henri

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha lachen met die sokken van jouw Henri, de basis voor een nieuwe christelijke stroming. De soksoakers... Maar of daar ook een geur ten leven vanaf komt, blijft nog even de vraag.

      Verwijderen
  13. Ja ik ruik handel in soaksokken,soaksokken met een geestelijkrandje...
    Vroeger kantkloste m,n moeder nog van die lekkere dikke sokken,misschien tijdens het soaken in tongen soaksokken kantklossen..........

    Grtz Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha ik als ik het niet dacht! Speciaal voor Henri een nieuw logje opgestart over Peerke Donders....Haha kantklossen met de geur van Zwitsese kaas ik vrees voor gevallen van vallen in de geest.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Grappig amerikaans woord, soaking. Het is maar net wat voor naam je er voor geeft, maar als het vertaald wordt met doordrenkt van de liefde van God, speelt dat voor mij vooral als ik me richt op wat Gods Woord tot mij zegt of als ik liederen van God luister, of zing. Daar hoef ik niet voor te liggen, het is logisch dat je Gods stem verstaat als je dicht bij Hem leeft. dat is net zo gewoon als dat je een boterhammetje eet en toch ook weer bijzonder dat Hij met mij een vader-dochter relatie heeft.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.