donderdag 10 mei 2012

Gewekt worden door God


Een vriend van mij was, zoals ze dat noemen, altijd “in de Heer”.  Het begon al bij het opstaan. God wekte hem elke dag in de morgen en dan  stak hij zijn handen in de lucht en begon God te loven en te prijzen. Hij nam stille tijd en genoot van deze momenten vol van Gods aanwezigheid. Hij vertelde me dan Gods liefde als een waterval over zich heen te voelen. Zeven jaar lang. Maar toen de zeven jaar ten einde waren versliep hij zich. God had hem niet gewekt. Zelfs het gevoel was verdwenen. God leek niet langer aanwezig.
Hij had geen zin om met opgeheven handen de dag te beginnen en strompelde zijn bed uit. Omdat hij het zo gewend was zonder moeite te doen, knielde hij toch neer en bad:”Heer zeven jaar lang heeft U mij elke dag van Uw liefde gegeven. Zeven jaar lang voelde ik Uw aanwezigheid en vond ik het zo fijn om met U contact te hebben en kostte het mij geen enkele moeite om U te zoeken, maar nu is er niets meer. Het lijkt wel of U verdwenen bent! Waarom Heer, waarom?"
Toen sprak de Heer tegen hem en zei:”Zeven jaar lang heb ik je gegeven van Mijn liefde en kracht. Zeven jaar lang kostte het je geen enkele moeite en zocht je Mijn aanwezigheid omdat je dat graag wilde. Nu vraag ik je:” ben je ook bereid te komen omdat Ik het fijn vind dat je Mij zoekt? Durf je Mij te zoeken in gebed ook al voel je misschien wat tegenzin en kost het je moeite? Kan je het opbrengen tot Mij te komen, ook al voel je je niet gezegend?"

De vraag luidt: waarom zoeken wij de Here? Enkel voor onszelf of ook omdat Hij dat fijn vindt?

5 opmerkingen:

  1. Als ik het enkel voor mezelf zou doen, was ik er allang mee opgehouden. Wij moeten ons op Hem richten, niet op onszelf. Dus: ook al voel ik er niks bij en voel ik me niet fijn/blij/jofel of wat dan ook, ik zoek God omdat Hij dat fijn vindt......en dat valt niet altijd mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zeg ik amen op Jose. Veel mensen menen dat het om de mens gaat. Dat is ten dele waar. Maar de vrouw (de bruid) is geschapen "om" de man of beter gezegd om de MAN met de hoofdletters en niet andersom.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En daar zeg ik weer amen op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen ik dit stukje las moest in opeens aan een liedje van
    Elle en Rikkert denken.
    Als de link op mijn naam werkt komt je op You Tube.

    Het blijft spoorzoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Net thuis van een verjaardag Adriaan. Kom morgen even bij je ehh klikken...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.