woensdag 18 april 2012

Met blote billen in een oerwoud rillen


Sappige friswitte kokos in Hollandse melkchocolade. Of neen misschien nog duidelijker de films die zich afspelen in de sfeer van the blue lagoon. Lekker met je eigen “eva” met lang haar (ja dat hoort er nu eenmaal bij dames) en je gespierde lichaam over een strand rennen of duiken in de zwoele zee. Je ziet het terug in de reclame voor Fa, waar de dames ook van gaan lopen op een drafje langs de kustlijn om de wilde frisheid van limoenen te benadrukken. Dit alles spoelt de media door de beeldbuizen de huiskamers in met een fikse slok Bacardi rum, compleet met wuivende palmbomen en mooie mensen. Voor mij is een van de allerbeste bewijzen dat er ooit een paradijs heeft bestaan op aarde, het verborgen verlangen van ieder mens naar die plek waar je in je blote billen door een oerwoud kan lopen gillen.
Misschien heb ik het mis…

14 opmerkingen:

  1. Heerlijk de frisheid van limoenen. En dan wuivende palmen om de warme te verdrijven. En ikzelf als een hercules. Ja, dat lijkt me wel wat. Gelukkig heb ik mijn Eva al.

    Alleen zou ik graag wel mijn favoriete dieren de stokstaartjes willen tegenkomen. Zonder deze dieren voor mijn geen hemel. ha.ha, ha.

    Maar dat alles wel zonder de lucht van Fa of alcohol. a.u.b.

    Misschien heeft iedereen wel zo zijn eigen hemel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou daar zeg je zowat Adriaan. Ik bedoel stokstaartjes zijn leuk maar ik heb veel liever een gebraden kippetje. Parfums ben ik dol op en een vrouw die lekker ruikt brengt mij in grote moeilijkheden als ik eerlijk ben gaat mijn liefde deels door de neus en zoals bij veel mannen door de maag.
    Hier donker weer en veel wind. Niet echt dat je denkt: ha lekker voorjaar...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach weet je Peter, ik ben vaak moeilijk en ik heb toch mijn Eva gevonden. God is barmhartig. Soms is Karel bij ons de vrede stichter. Dieren kunnen dat, ik weet het zeker.

      Een hemel zonder dieren? Ik kan het me niet voorstellen.

      Als je op mijn naam klikt krijg je een idee wat ik bedoel.

      Verwijderen
    2. Tja droomde afgelopen nacht nog van ons overleden hondje. Wil niet newage achtig doen, maar komt alle leven niet van God? Is het daarom vaag te denken dat een karakter ook van Hem komt? Ik zou mij niet verbazen over een eventueel tot ziens en herkenning als de hemel daar is, waar dood en ziekte niet meer bestaan en waar de schepping ook van is moet worden bevrijdt. Als deze is meegevallen in onze zonden, dan staat ze toch ook weder op met de toekomstige heerlijkheid in Hem verkregen. Waarom zou de schepping en al wat leeft wel moeten delen in onze val, maar niet in onze opstanding?????....

      Verwijderen
  3. Een gebraden kippetje in de hemel?
    Dat denk ik persoonlijk niet, want daar is geen dood meer.
    En levend een kip eten, dat overleeft de kip ook niet.
    Maar verder denk ik ook dat ieder mens wel naar hemel verlangt.
    Via via op je blog terechtgekomen, je schrijft leuke stukjes!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen kippetjes en dat zeg je nu pas? Hmm. Misschien groeien er dan wel kipnuggets aan de bomen. Wijn wordt er in ieder geval wel gedronken volgens de bijbel, dus dat zit snor...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In ieder mens schuilt iets wat we heimwee kunnen noemen. Heimwee naar het Paradijs in dit geval. Verlangen naar het Volmaakte, blote billen, of niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaah tj die billen in het bloot daat ben ik nog niet geheel uit als ik eerlijk ben Hans. Je blijft man weet je wel en het is nu nog zo ondenkbaar allemaal met dat nieuwe lichaam. Misschien bestaan er in het geheel geen billen meer, wat de vraag oproept waar we dan op moeten zitten...

      Verwijderen
  6. Leuk gevonden;) en zelfs mss een kern van waarheid; het verlangen naar het volmaakte, naar God, naar de hemel. de mens heeft nog 'iets' in zich vanuit het paradijs, denk ik, net als dat de mens altij op zoek is... naar God (of op de wereldse manier; op zoek naar het volmaakte, het ultieme, dat wat voldoening geeft, maar nooit zal vinden op deze aarde).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik denk dat we daar heel simpel over kunnen doen. Ieder mens is iets
      Essentieels kwijtgeraakt in zijn leven en leeft met een gat in zijn diepste wezen. Een gat dat enkel vervuld kan worden door Christus aanwezigheid zelf. Daarom in het paradijs niet te vinden in een kerkgebouw, maar ligt het begin in ons binnenste. Daar waar Hij woont ontstaat dat begin van het paradijs opnieuw. Nu verborgen in ons binnenste, maar straks als onze binnenkant buiten komt te zitten en alles openbaar zal zijn, weer in volle glorie allesomvattende…

      Verwijderen
  7. Inderdaad heeft ieder mens een gat in zijn hart, in zijn ziel.....en alleen Christus kan die leegte opvullen. Op het moment van mijn bekering heb ik die opvulling, het binnenkomen van de Heilige Geest, letterlijk gevoeld. Mijn leegte was opgevuld....en dat is ook altijd zo gebleven....AMEN!!

    Ben een tijdje niet op je weblog geweest. Zoonlief en manlief hebben Vista van m'n laptop gegooid en Windows 7 geinstalleerd. Kon dus een tijdje niet op m'n laptop. Hij is nu iig een stuk sneller, maar ik ben de weg een beetje kwijt op m'n lappie.....moet even wennen aan de nieuwe opzet. Maar ik ben er weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja miste je al, heb vanmorgen nog voor yvonne en het kindje gebeden. Alles nog wel mag ik hopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Peter, ja met Yvonne en het kleine humpiedumpie gaat het uitstekend. Ze is nu ruim 5 maanden zwanger en begint een aardige buik te krijgen! Je kunt het kindje al goed voelen bewegen en dat mogen we ook regelmatig, zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer geen telefoon hier, dat is nu al de tweede keer in een paar weken tijd. Wat een gehannes zeg! Oh sorry over Yvonne, heel leuk en hoe fijn en geweldig te horen dat alles oke is. Dat zijn de geluiden waar men blij van wordt....

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.