maandag 23 april 2012

Ik heb een breuk

Ik heb een breuk. Nou ja, niet in mijzelf of andere tere delen, maar in de telefoonkabel. Er kwamen mannen op af met overals die ik koffie en gevulde koeken voer om hen gunstig te stemmen want zonder telefoon en internet is een beetje onhandig. Ze graven overal kuilen als dolgeworden mollen en zetten er dan tentjes overheen, waar ze knus met z’n allen in zitten. Ze roepen onbegrijpelijke dingen als:”Ken jij hem pakken Janus, ik denk dat het een dood buisje is, ken je even trekken en ik krijg hem er niet geheel in.” Voor dat je nou onzedelijke gedachten krijgt, want die kant moeten we zeker niet op, het gaat in ieder geval over de bekabeling. Als ik in het tentje kijk, ligt Janus vaak op zijn buik in het zand in een diep gat waar enkel zijn bildelen uitsteken. Hij is druk doende om het te pakken en Tinus zorgt dat hij er goed in kan komen? Raadselachtiger kan het niet, maar ik kreeg net te horen dat ik op een voorlopig draadje was gezet? Snappen doe ik het niet, maar het gaf mij een redelijk idee wat mensen die nooit in de kerk komen, begrijpen als het gaat over: zoenoffer, bloedschuld, een open deur, een klein weinig, verstandelijk geloof of hij is dood voor de zonde. De tale kanaans, hoe ervaren wij dit in de preek? Een must of toch ergens een gebrek?

5 opmerkingen:

  1. Oooo mensepiete, ik lach me buikpijn over dit stukje!! Wat DOEN ze daar in dat tentje??!!! Hahahahaaaa!!! En je hebt weer helemaal gelijk: wij moeten er voor waken om geen 'kerktaal' te spreken tegen mensen die nooit of nauwelijks een voet binnen de kerkmuren zetten (trouwens ook onder elkaar als broeders en zusters zouden we die taal maar moeten afschaffen!). Praat maar normaal, dan praten we al raar genoeg hahaaa!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet hoor Jose maar ik vind het op het ordinaire af al die venten in een tentje en dat zie je dan zo heen en weer schudden als een nachthut op een open veldje. Ik heb gelukkig weer contact want er hadden al mensen gebeld maar die kregen dan om de een of andere reden een dame met zwoele stem aan de lijn. Ik heb het zelf niet kunnen proberen maar heb zo het idee dat de mensen die opbelden in het tentje eindigden. Niet in het echt natuurlijk maar via de telefoon. Een dolle boel hier. Morgen gaan ze verder. DUs als ik een dag niet online ben, dan zit ik misschien wel in het tentje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Have fun in het tentje hahahahaaa!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij zit je in het tentje....;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles gemaakt een heel nieuwe kabel en ook internet loopt weer als een speer. Ben maar om 5 uur uit bed gegaan en naar mijn werk. In de middag was het klaar maar toen ben ik even gaan kringlopen zodoende…Haha, dus geen ventje in een tentje…

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.